התלמידים בחלקה בקרית שמונה
התלמידים בחלקה בקרית שמונהצילום: יח"צ

תלמידי בית הספר והצוות של "ישיבתית חמ"ד דרכא המתמיד", בקריית שמונה פקדו הבוקר (רביעי) את החלקה הצבאית הקטנה בבית העלמין הישן בעיר.

התלמידים ערכו טקס זיכרון מרגש לזכרם של ארבעת החיילים הקבורים בחלקה - אלמליח מרדכי ז"ל, משה כץ ז"ל, מורדי יצחק ז"ל, שטרומינגר צבי ז"ל שנפלו במהלך תקופת מלחמת ההתשה (תשי"ז - תשכ"ב).

היוזמה החלה לאחר שהתברר שאף אחד לא עורך טקס בחלקה הצבאית בבית הקברות הישן.

נציג המשפחות השכולות אילן אלמליח ציין בדבריו כי "השכול שנושאות המשפחות על כתפיהם לאורך השנה מקבל עוצמה מיוחדת ביום זה. השנים נוקפות, הורים הלכו לעולמם, אחים ואחיות הצמיחו שיער שיבה, ילדי הנופלים הפכו לבעלי משפחות וגם ילדיהם החלו לפקוד את החלקה, ועל רקע השנים החולפות, גורם אחד קבוע עומד יציב ואיתן והוא הטקס בניצוחו של בית הספר 'המתמיד'. והטקס הזה, כמו מגדלור, כמו עץ שתול עמוק באדמתו, מתמיד בקיומו וביכולתו להעניק מצלו. מי ייתן ועשייה זו תימשך שנים רבות ותמשיך להסב לכולנו מעט נחמה".

מנהל בית הספר, הרב אריאל פריש הוסיף "המתמידים האמיתיים הן משפחות השכול שבוחרות בכל יום ובכל רגע נתון בחיים, הן מקור ההשראה עבורנו להתמדה ולעוצמה. זוהי חובה מקודשת המהווה גם זכות לערוך את הטקס לכבוד הנופלים על קידוש ה' ובני משפחותיהם".