ישראל גנץ בטקס בבנימין
ישראל גנץ בטקס בבנימיןצילום: דוברות המועצה

מאות משתתפים ומשפחות שכולות הגיעו הבוקר (רביעי) לטקס יום הזיכרון לחללי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה של מועצת מטה בנימין בבית יד לבנים בואדי חרמיה בו נרצחו לפני 17 שנה עשרה חיילים ואזרחים בפיגוע.

את הטקס ערכו תלמידי ישיבת בני עקיבא כינור דוד בעטרת, שהלחינו, שרו וניגנו משירי הנופלים.

ראש המועצה ישראל גנץ הקריא את שמות עשרת הנופלים בפיגוע לצד 116 תושבי בנימין שנפלו במלחמות ופעולות האיבה השונות.

הוא התייחס למחיר אותו משלמים המתיישבים בבנימין ואמר, "לא במקרה הגענו לכאן לחבל הארץ הזה. לא באנו לחפש נוחות ולא הגענו כי טעינו בדרך באנו כי יש לנו שליחות ויש לנו אחריות. במקום הזה אנחנו זוכרים את כל אלו שבזכותם אנחנו כאן ואנחנו זוכרים היטב את הצוואה שהם הותירו לנו. לגאול את הארץ הזאת. לבנות, לנטוע, ליישב ואת זה אנחנו נעשה בכל הכוח בשמם ולזכרם".

"בשנה האחרונה שוב פגעו בבנימין מספר מתקפות טרור רצחניות ומשפחת השכול התרחבה ואיתה הזיכרון שלנו והאחריות המוטלת על כתפינו. אנו מתחייבים לעשות ולקיים את צוואת הנופלים ליישב ולפתח את ארץ בנימין", סיכם גנץ.

שר החקלאות אורי אריאל אמר בטקס, "במותם ציוו לנו את החיים. זה ציווי ערכי האמור לגעת בכל רגע בחיינו בגדר ואהבת לרעך כמוך. לתת ערבות הדדית מלאה ולקיים את האמירה עולם חסד ייבנה. לימוד תורה, בנין ארץ ישראל וקליטת העליה. הציווי הוא על כל אחד ואחת ועלינו כקהילה. כל אחד מאיתנו יעלה עוד מדרגה אחת והלוואי שתיים בתחום העשיה והשותפות. כעם נבחר יש לנו יותר חובות ולא יותר זכויות. עם ישראל חי".

מח״ט בנימין אלוף משנה שרון אסמן דיבר גם הוא בטקס. "היום אנחנו בוחרים לזכור ולהזכיר מי שחירפו נפשם. ארבע טיפות מסמלות את דרכו של עם ישראל לתקומה טיפת הזיעה, הדם, הדמעה והגשם. טיפת הזיעה מסמלת את דרכנו הצבאית, פעילות התקפית ולא הגנה מתוך החומות. טיפת הדם מסמלת את הנופלים שהקריבו את חייהם ופצועי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה, טיפת הדמעה המשותפת לנו ביום זה על חבר וקרוב משפחה שנפל וטיפת הגשם הממשיכה להפריח את השממה ומסמלת את החלוצים שפעלו ופועלים בבניית ארץ יפה זו עליה נמשיך להלחם".

קול של מפקד תחנת בנימין סגן ניצב אלי עובדיה נשבר כשבמהלך נאומו הזכיר את בן דודו שנרצח בפיגוע השנה. "להתייחד עם זכר הנופלים זה לתת משמעות לנפילתם, זה לתת קיום וחיות למשימה גדולה בה קיפחו את חייהם. במשך יממה כולנו מתאחדים לזכר הנופלים ושוכחים מכל מחלוקת. גם בשנה החולפת הוספנו שנות למשפחת השכול. גם משפחתי המורחבת שכלה את יותם עובדיה הי"ד, בן דודי האהוב, שנרצח ביישוב גבע בנימין. הזמן החולף אינו מקהה את עוצמת הכאב אולם אנו שואבים כוח מהמופת שהציבו לנו הנופלים להמשיך ולהתמודד עם האתגרים העומדים לפנינו".