ניו יורק מוארת בצבעי כחול לבן
ניו יורק מוארת בצבעי כחול לבןצילום: לשכת מושל מדינת ניו יורק

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו הורה כי מרכז הסחר העולמי (One World Trade Center), הבניין הגבוה בארה"ב, וגשר קוזיוצקו, המחבר בין ברוקלין לקווינס, יוארו בצבעי כחול לבן במהלך הלילה להוקרת יום העצמאות של מדינת ישראל.

המושל אמר, "אני גאה להצטרף לעם הישראלי בחגיגת יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, ולאשרר את הברית הבלתי מעורערת של מדינת ניו יורק עם מדינת ישראל. נופו המרהיב של בניין מרכז הסחר העולמי מזכיר את כושר החוסן של מדינת ישראל וניו יורק. גשר קוזיוצקו משקף את ההתקדמות והחדשנות המאפיינות את הרוח המשותפת של ניו יורק ושל ישראל. אני מאחל לכל אזרחי ישראל בביתם ובחו"ל חג עצמאות שמח".

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק, הוסיף, "מרגש מאוד לראות את ניו יורק צבועה כחול לבן ביום העצמאות, אורות המסמלים את הקשר ההדוק בין מדינת ישראל לארה"ב".

מוקדם יותר, דיין אמר בהקשר להצהרה הייחודית של האסיפה הכללית והסנאט של מדינת ניו יורק שהתקבלה היום, "הצהרה זו מסמלת את עוצמת היחסים הייחודים בין מדינת ישראל לארה"ב. הצהרה זו מהווה תשובה חד משמעית לקולות האנטישמיים, האנטי-ציונים ואנטי-ישראלים שמקבלים ביטוי רחב בשיח הציבורי והתקשורתי לאחרונה. נמשיך ע"י פעילות דיפלומטית אינטנסיבית לחזק את קשרי ישראל – ארה"ב גם בימים מאתגרים אלו".