שיאני העולם בזכות השווארמה
שיאני העולם בזכות השווארמהצילום: iStock

לכבוד יום העצמאות, ריכזנו עבורם את השיאים הכי ישראלים שמראים את המדינה מזווית חדשה. כי אחרי 71 שנות עצמאות, יש דברים שכבר הפכו לחלק בלתי נפרד מהישראליות.

הכי אקדמאיים

אולי מערכת החינוך שלנו לא נחשבת כאחת הטובות בעולם, אבל ישראל ממוקמת בתור המדינה השלישית הכי משכילה בעולם עם 49.9 אחוזים מהאזרחים עם תואר אקדמי. דווקא מערכת החינוך בפינלנד, הנחשבת כאחת מערכות החינוך הטובות בעולם, מעמידה את המדינה הפינלנדית רק במקום השמיני בעולם עם 43 אחוזי השכלה גבוהה באוכלוסיה.

עם הספר גם אחרי 71 שנים
עם הספר גם אחרי 71 שניםצילום: iStock

אלופי הודו

מסתבר שיש שיאי עולם שאפשר לשבור גם בישיבה בכורסא. ישראל היא שיאנית עולם בצריכת עוף, ובפרט עוף הודו. ככל הנראה הסיבה מאחורי הצלחת העוף קשורה לחיבה הישראלית לשווארמה עסיסית, והעובדה שבשר בקר פחות פופולארי בארץ. בנוסף, מדינת ישראל היא גם צרכנית הוופלים מספר 2 בעולם כאשר רק אוסטריה עוקפת אותה. אם תקנו מספיק וופלים, אולי עד שנה הבאה נצליח לעקוף גם אותם.

לא סתם המנגל הפך לסימן החג
לא סתם המנגל הפך לסימן החגצילום: iStock

ידידו הטוב ביותר של הכלב

התל אביבים אולי פחות ממהרים להתמסד ולהתחתן, אבל הם ממש אוהבים לאמץ כלבים. תל אביב היא אחת מאלופות העולם בגידול כלבים כאשר אחד מכל שישה עשר אנשים הוא בעלים של לפחות כלב אחד. לא ברור אם זה בגלל המשפחתיות בארץ או שזו ההשפעה החברתית, אבל קשה ללכת כמה דקות בתל אביב בלי לראות כמה הולכי על ארבע.

הכלבים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף התל אביבי
הכלבים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף התל אביביצילום: iStock

חובבי מוזיאונים

לעם היהודי יש היסטוריה ארוכה, והוא גם אוהב להציג אותה במוזיאונים ברחבי הארץ. מדינת ישראל היא המדינה עם הכי הרבה מוזיאונים ביחס לכמות התושבים, עם למעלה מ200 מוזיאונים ברחבי הארץ. כמעט על כל דבר ניתן למצוא מוזיאון- ממוזיאון על כל אחת מהמחתרות שפעלו לפני קום המדינה, או על ראשי המדינה השונים ועד אפילו למוזיאון המיסים שיסביר לכם ממתי החליטו לקחת לכם את הכסף.

בארץ כמעט לכל דבר יש מוזיאון
בארץ כמעט לכל דבר יש מוזיאוןצילום: iStock

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם