התפילה הבוקר
התפילה הבוקרצילום: אלישע סנדמן

עשרות מחברי הגרעין התורני ציוני בנצרת עילית ותושבי העיר הגיעו הבוקר לתפילת יום העצמאות מיוחדת בישיבת ההסדר בעיר, במהלכה חגגו בר מצווה ליהושע, מילדי קהילת בני המנשה בעיר.

יהושע עלה עם משפחתו לארץ לפני מספר שנים וקבעו את מושבם בנצרת עילית. לקראת בר המצווה הוריו של יהושע פנו לישיבת ההסדר בכדי שבנם ילמד עם תלמידי הישיבה לקראת היום הגדול שלו,יום קבלת נֹעם עול המצוות. הלימוד בישיבה היה באווירה חוויתית מלמדת ומחכימה ונערך כחלק מפרויקט בר המצווה של הישיבה.

השמחה בתפילה היתה כפולה - תפילת יום העצמאות חגיגית ובר מצווה. הוריו של יהושע ציינו שבחרו לחגוג את בר המצווה דווקא ביום הזה, כמעשה ציוני סמלי שמסמן בשבילם יותר מכל את השיבה לציון האישית שלהם שחלמו עליה שנים רבות.

לפני התיבה עבר תלמיד הישיבה נריה בנימיני שהקפיץ את ציבור המתפללים בשירי ההלל וההודאה במבחר מנגינות מיוחדות ברוח החג.

פרויקט בר מצווה בישיבת ההסדר בנצרת עילית פועל מאז הוקמה הישיבה ועברו דרכו עשרות רבות מנערי העיר. במהלך התקופה שלפני בר המצווה הם עוברים חווית לימוד שמחה עם חונך אישי מתלמידי הישיבה ומתחברים אל כלל התלמידים. ביום העלייה לתורה זוכים הנערים ומשפחותיהם לחגיגת השמחה עם תלמידי הישיבה בליווי ריקודים וכלי נגינה.

בתוך כך, אמש פתחו חברי הגרעין התורני יחד עם תלמידי ישיבת ההסדר את אירועי יום העצמאות העירוניים בבמה המרכזית בשירי קודש, ריקוד דגלים ותפילה לשלום המדינה. משם המשיכו ל'טקס הנפת הדגל', בו ששה מחברי הגרעין הניפו את הדגלים כהערכה על תרומתם המשמעותית בעיר.

לאחר מכן נערך 'טיש' עם ראש הישיבה הרב דני סגליס לכבוד החג, ובו נשא דברים על גודלו של עם ישראל והיום הקדוש.

הבוקר לאחר התפילה יצאו חברי הגרעין בשיירת רכבים גדולה עם דגלי ישראל, תוך צפירות והשמעת שירים, להרמת הרוח היהודית והציונית בעיר.