לינור אברג׳ל
לינור אברג׳לצילום: כאן 11

נראה ששיחת היום, מאז טקס הדלקת המשואות, הוא כיסוי הראש של לינור אברג'יל.

אין מדובר בשיחת נשים על סטיילינג ואופנה. הדיון הסוער ברשתות החברתיות הוא על הזהות שלנו, כיון שכיסוי הראש אותו חבשה אברג'יל הוא פריט לבוש הטומן בחובו משמעות תרבותית עמוקה. כזו שמאיימת על פלח קטן וחמוץ שמרגיש, ובצדק,שהלכה לו המדינה. על גבה של לינור אברג'יל שחזרה בתשובה יצאו חיילי החמוצים להילחם.

לינור אברג'יל בטקס המשואותמתוך השידור

שופט בדימוס, נשיא בית משפט השלום בבאר-שבע לשעבר, עודד אל-יגון, חטף יגון עמוק. הוא ניסה לראות את הטקס, כך כתב בדף הפייסבוק שלו, אך "נמלט על נפשו". "המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות". את דבריו חתם בהערה מינית ובוטה שלא ראויה להיכתב כאן בשנית.

הדברים הדהדו, איתמר בן גביר הטיח בשופט בקורת, וזכה לקבל ממנו הודעה בזו הלשון: "איך אפשר לסגור את הדף הזה? תוכלו לעזור?". מסתבר שאל-יגון שלח בטעות לבן-גביר הודעה שיועדה לכתובת אחרת ובה הוא ביקש עזרה בסגירת דף הפייסבוק שלו.

בן גביר בתגובה הציע לשופט קורסים חינם בדמוקרטיה. משעשע, אך מטריד.אל-יגון כתב הערות מיניות וגסות ללא כל בושה, אחר כך דאג שיסתמו את הפה למי שמעז להגיד בקורת, והאיש הזה, רק נזכיר, היה שופט.

לסולו של אל-יגון הצטרפו כמקהלה עליזה קולות של בוז וגועל ממה שראו עיניהם. "טיטול על הראש", "ויבן עוזיהו מגדלים בירושלים","ארובות מתנוססות", "גרוטסקי" ועוד שלל תיאורים ארסיים. חוץ מרוע והתנשאות בכולן זיהיתי פחד, כי "איראן זה כאן".

הקריקטוריסט הקיצוני, יותם נבין, הגדיל לעשות. האמנות שלו בשגרה היא סכין מושחזת ופוגענית נגד נתניהו, והפעם השחיז סכינו כנגד המנחה עם השביס. הוא יצר תמונת פוטושופ בה נראית אברג'יל חבושה ברעלה. "הכי מרגשת היתה לינור אברג'יל שהופיעה עם תרבוש מוזהב שהוא רק סימן למה שיגיע בשנים הבאות. מנחות לבושות בבורקה שחורה וצנועה כראוי לבת ישראל שכבודה פנימה", כך כתב אחוז אימה.

דבר מעניין קרה אצל הפמיניסטיות הרדיקליות משמאל. לינור אברג'יל, אשה אינטליגנטית ועוצמתית בכל קנה מידה מוכנה לחבוש את מה שנתפס בעיניהן כנורא מכל, את "סמל הדיכוי הגברי". הפמיניסטיות יודעות לכתוש היטב נשים דתיות וחרדיות בגלל שיתוף הפעולה שלהן עם "שלטון הגברים" לכינונה של מדינת הלכה, אך לא הפעם. עד כמה שזה נשמע נורא, לזכותה של אברג'יל עמד מקרה האונס המחריד שלה.

כיצד? הפמיניסטיות דואגות לטפח את האשה כקרבן. כיון שאברג'יל לעולם תיזכר כקרבן לגבריות רעילה היא משרתת היטב את מטרתן ולא יהיה נכון, וגם לא ראוי, לפגוע בה. נוספת לכך העובדה שהיא לא התביישה באונס כאילו קרה באשמתה, ופעלה באומץ רב למיצוי העונש עם הפוגע, עוד לפני קמפיין METOO מבית היוצר הפמיניסטי.

על כך מקבלת אברג'יל נקודות זכות בנדיבות מהפמיניסטיות, ו"חטאה הקטן", כיסוי ראש, מנוקה מהחשבון.

כאישה דתית החובשת כיסוי ראש, לצפות בלינור אברג'יל המרשימה מנחה את הטקס הייתה חוויה מרגשת. כשראיתי אותה, ראיתי את עצמי, יחד עם הנשים הדתיות כולן, מקבלות הכרה והוקרה בטקס ממלכתי. גם אם ינסו להשחיר את כתר המלכות שלנו, אנו יודעות שהוא אינו מבטא חולשה.

ההיפך- כיסוי הראש הוא מקור הכוח הנשי שלנו. בחרנו בו בחירה מושכלת מתוך נאמנות לזוגיות ולבית שהקמנו, ואנו נושאות אותו בגאון.

לתפארת מדינת ישראל.

עדי בן ישי היא ראש צוות תוכן ב״שוברות שוויון״