לינור אברג'יל בטקס המשואותמתוך השידור

השופט בדימוס עודד אל-יגון הגיב לסערה שעוררו דבריו על כיסוי הראש של לינור אברג'יל בטקס הדלקת המשואות.

"אני מודע לסערה", אמר אל יגון בריאיון ל''שישי עם אילה חסון'' בחדשות 13. "סערות באות – ואחרי זה חולפות. אני לא מבין את זה, הרי לרוב הנשים יש חזה, ולבי יותר עם אלה שאין להן כבר. אני לא רואה בזה דבר צורם, אולי בוטה".

"היא עברה אונס – זה נכון, זה עצוב, זה מצער", אמר השופט. "אבל זה לא רלוונטי, בגלל זה לא נותנים לאישה להגיש תוכנית כזאת, צריכות להיות לה תכונות אחרות. אני חושב שאישה שלובשת שביס מצד אחד, ומצד שני הולכת עם שמלה צמודה מאוד – יש פה צביעות".

במערכת בתי המשפט התנערו מדבריו של השופט בדימוס. "מדובר בהתבטאות מבישה ואומללה של שופט שלום בדימוס שפרש לפני כ-13 שנים ממערכת בתי המשפט", נכתב בהודעה שפרסמה הדוברות. "מערכת בתי המשפט מתנערת ממנה מכל וכל".

שרת המשפטים היוצאת אילת שקד התייחסה גם היא לנושא, וכתבה בפייסבוק: "היום מועמד כמו השופט אליגון לא היה נכנס בשערי הוועדה לבחירת שופטים. לשמחתי הדעות הפסבדו נאורות שלו גם לא נכנסות היום בשערי החברה הישראלית, שמגנה אותן בקול גדול".

חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) כתבה "נזכיר לכל המבקרים, המצקצקים והמלגלגים על כיסוי הראש של לינור - לכל אחד ואחת, לא משנה המראה, המוצא, המין/הנטייה והדת בחברה הישראלית, יש מקום בטלוויזיה שלנו בפרונט הישראלי".