בכל אחת מארבע העונות האחרונות, ניצחה עירוני נהריה את מכבי אשדוד בחוץ. בעונה שעברה היה זה ממש לקראת סיומה - ניצחון שהשאיר את נהריה בליגת העל לעונה נוספת.

הערב (מוצאי שבת) שוב ניצחה נהריה את אשדוד בחוץ, שוב לקראת סיום העונה, שוב במה שיכול להיות שחזור מדוייק של העונה שעברה ולהספיק לה עבור עונה נוספת בליגת העל בכדורסל.

נהריה שבסיבוב השלישי בעונה שעברה ניצחה בתום דרמה גדולה בתוצאה 77:76 את אשדוד משלשה של אלכס יאנג שניה וחצי לסיום והספיק לה עבור עונה נוספת, הגדילה לעשות הפעם כש"הצליחה" לשמוט יתרון בן 18 נקודות במהלך הרבע האחרון.

למזלה, הפעם היה שם עבורה בארבר שסחט עבירה ועם קליעה טובה מקו העונשין הביא לה את הניצחון המיוחל, גם בפעם על חודה של נקודה, עם 89:88.

אשדוד, שגברה על נהריה פעמיים העונה במשחקים בהם קלעו 92 ו-93 נקודות בהתאמה, לא הצליחו לעשות זאת שוב בפעם השלישית ולרשום היסטוריה קטנה עם סוויפ עונתי ראשון עליה אי פעם בליגה הבכירה. למעשה, אשדוד לא מצליחה לנצח באולמה הביתי עם ניצחון אחד בלבד בשישה משחקים - מאז שניצחו את נהריה בפעם הקודמת, ומתרחקת מהמקום השמיני והאחרון שמוביל לפלייאוף. כשבשני המחזורים האחרונים מחכות לה מכבי ת"א והפועל חולון - זה נראה כמעט סופי.

נהריה שניצחו רק אחד משמונת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה, דווקא באחד האולמות הכי קשים בליגה עם 88:77 בחולון, עושים זאת שוב, וברגע קריטי עבורם כשהם מטפסים לראשונה מזה זמן רב מעל הקו האדום המוביל אל הליגה השניה עם ניצחון שני ברציפות בליגה, לראשונה העונה.

שני מחזורים לסיום העונה - הקרב בין נהריה להרצליה על עונה נוספת בליגת העל פתוח מתמיד.

קלעו למכבי אשדוד/באר טוביה: טולפסן 26, נמרוד לוי 23, סטול 17, וייס ושושי 11 כ"א.

לנהריה: יבזורי 22, הנרי 18, בארבר 13, גריפין 12, זיו 11, אלן 7, אלטיט 4, משגב 2.