אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

100 מחבלים ששוחררו במסגרת שליט חזרו לעסוק בטרור, הועמדו לדין וחזרו לרצות את יתרת המאסר שנגזרה עליהם.

56 מחבלים נוספים הפרו את תנאי השחרור שלהם, ובעקבות זאת חזרו 53 מהם לרצות את עונש המאסר בכלא בישראל.

כזכור, במסגרת "עסקת שליט" קוצרו עונשי המאסר שהוטלו על 1027 מחבלים והם שוחררו ממאסר.

ההקלה בעונשם של המחבלים ניתנה בכפוף להתחייבותם להימנע מביצוע כל עבירה שעונשה שלושה חודשי מאסר ומעלה או כל מעשה הפוגע בביטחון מדינת ישראל או ביטחון האזור, וזאת מיום שחרורם ועד יום סיום המאסר שהיו נושאים, אלמלא ההקלה בעונשם.

לפי המידע המצוי בידי צה"ל והגיע לידי ערוץ 7, כ-100 מתוך המחבלים ששוחררו, עברו עבירות ביטחוניות במהלך תקופת התנאי, נעצרו מחדש והועמדו לדין בפני בתי המשפט הצבאיים באיו"ש בגין העבירות החדשות. בעקבות כך, בוטלה ההקלה בעונשם והם שבו לרצות את יתרת המאסר שנגזר עליהם בעבר.

בנוסף, ביחס ל-56 מחבלים משוחררים נאספו ראיות מנהליות המלמדות כי הפרו את תנאי שחרורם. מחבלים אלה הובאו בפני הוועדה לבחינת הפרת תנאי ההקלה בעונש על תנאי ו-ועדת העררים עליה, אשר הוסמכו לדון בבקשות לביטול הקלות בעונש. הועדה ביטלה את ההקלה בעונש ל-53 מחבלים משוחררים והורתה כי ישובו לרצות את עונש המאסר שנגזר עליהם.

עניינם של שני מחבלים עודנו תלוי בפני ועדת העררים. בעניינו של מחבל נוסף, החליטה ועדת העררים להימנע מהשבתו לריצוי מאסרו. צה''ל עתר לבג"ץ נגד ההחלטה, ובעקבות הדיון בבית המשפט העליון נמשכה העתירה והמחבל לא הושב למאסר.

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש ארגון בצלמו, הגיב: ''שוב מוכח שמחבלים שמשתחררים חוזרים למעגל הטרור. אנחנו קוראים לממשלה החדשה להחיל עונש מוות על המחבלים הרוצחים, להעניש במלוא החומרה את שאר המחבלים, ובעיקר לא לשוב לאיוולת של שחרור מחבלים. מחבלים משוחררים שווה מעגל דמים אינסופי''.