בר רפאלי
בר רפאליצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, שמואל בורנשטין, התיר היום (ראשון) לפרסם את פסק הדין המלא הדוחה את ערעור המס שהגישה הדוגמנית בר רפאלי.

בפסק הדין קיבל בית המשפט את עמדת פקיד שומה כפר סבא ברשות המיסים, אשר יוצג על ידי עוה"ד אריק ליס ורויטל בן דוד מהמחלקה הפיסקאלית בפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי). ביהמ"ש קבע כי על רפאלי לשלם כ- 8 מיליון ש"ח מס וכי בנוסף עליה לשלם למדינה הוצאות משפט בסך 120,000 ש"ח.

בפסק דינו קבע השופט כי בשנות המס 2009-2010 רפאלי הייתה תושבת ישראל כך שעליה לשלם מס בישראל בגין הכנסותיה באותן השנים. לאחר בחינת מכלול זיקותיה של המערערת לישראל, נקבע על בסיסן כי היא הייתה תושבת ישראל בשנות השומה - ואף הסכם פשרה לשנים קודמות בו ניסתה המערערת לאחוז לא שינה את התוצאה.

"המבחן המהותי לשם קביעת מרכז חייו של הנישום בוחן פרמטרים איכותיים, לאמור מכלול קשריו המשפחתיים, הכלכליים והחברתיים של הנישום", ציין השופט.

בית המשפט קבע כי בראשית התקופה שימש בית הוריה בהוד השרון כבית קבע ולאחר מכן הדירה השכורה במגדלי yoo. בחודשים האחרונים לתקופה השומה עברה המערערת לדירה שכורה אחרת במגדלי W אשר אף היא שימשה רק אותה. למערערת הייתה שליטה על הנעשה בבתים אלה ושימושה בהם נשא אופי "ביתי" תוך ניהול שגרת חיים. בתים אלו שימשו עוגן לנסיעותיה לחו"ל. מנגד דחה בית המשפט את הטענה כי ביתו של ליאונרדו דיקפריו בארה"ב שימש בית קבע לרפאלי.

בית המשפט קבע עוד כי על אף קיומה של מערכת יחסים זוגית בין רפאלי לליאונרדו דיקפריו, אין בכך להסיט את מרכז חייה מחוץ לישראל.

עוד נקבע בפסק הדין כי רפאלי החזיקה במניות בחברה הרשומה בקפריסין אשר הינה תושבת ישראל לצרכי מס והחזיקה במספר רכבים. כמו כן, דירה בפרויקט בלו בתל אביב שנרשמה על שם אימה, ציפי רפאלי, נרכשה על ידי המערערת והיתה מיועדת לשמש למגוריה. רפאלי השתמשה גם בכרטיס אשראי ישראלי ובעקבות גרסתה המתחמקת קבע בית המשפט כי קיים קושי לתת אמון מלא בגרסה. לגבי שירותי קופת חולים, המערערת הייתה מבוטחת בישראל). עוד הוכח שרפאלי הצהירה כלפי רשויות המס בארה"ב כי היא תושבת ישראל לצרכי מס.

הסוגיה השנייה שנדונה בתיק הינה הכנסות מפרסום יחסי ציבור בגין קבלת דירות למגורים במגדלי yoo ו-w. בית המשפט קבע כי הוכח שהחברות שהיו בעלות הזכויות בפרויקטים yoo ו-w, חבס וקנדה ישראל, שילמו עבור רפאלי את דמי השכירות בדירות בהן היא התגוררה בתמורה לפרסום מגוריה שם. בית המשפט דחה את הטענה לפיה התשלום במגדלי yoo נעשה ללא ידיעתה של רפאלי וקבע כי הטענה לא הוכחה ואף מנוגדת לשכל הישר.

ביחס להכנסותיה מציין בית המשפט כי "בהתאם לשומה שהוצאה למערערת נוספה לה הכנסה חייבת בסך של 8,593,955 ש"ח בשנת 2009 ובסך של 7,860,987 ש"ח בשנת 2010".

בפסק דינו, בית המשפט ציין ביחס לעדים מטעמה של המערערת כי הם שינו את גרסתם בבית המשפט לעומת חקירתם ברשות המיסים: "דברים ברוח זו נמסרו גם בהודעתם של טלי ליבוביץ, אשת יחסי ציבור של חברת קנדה ישראל וחברה של ציפי רפאלי שמסרה: "אני יודעת ציפי רכשה את הדירה עבור בר או להשקעה עבור בר".... ושל נדב שצר, המקורב למערערת, שמסר: "אני יודע שבר רכשה שם דירה", וכן "אני יודע שכשקנו את הדירה בבלו, ידוע לי מבר שהיא זו שהתכוונה לגור בדירה" ..... יצוין כי שני עדים אלו שינוי גרסתם בעדותם בבית המשפט.