אייכלר מתריע: הנת"צים - סכנת חיים

ח"כ ישראל אייכלר קרא לחברי סיעתו לדרוש במסגרת המו"מ הקואליציוני את ביטול מסלולי התחבורה הציבורית הדו כיווניים

מיכל לוי , ז' באייר תשע"ט

תחבורה ציבורית בירושלים. ארכיון
תחבורה ציבורית בירושלים. ארכיון
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר כ-70 תאונות בכביש גולדה מאיר בירושלים ובכביש ז'בוטינסקי בפתח תקווה, קרא ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) לחברי הסיעה לדרוש במסגרת המו"מ הקואליציוני את ביטול מסלולי התחבורה הציבורית הדו כיווניים.

בעבר נאבק ח"כ אייכלר לביטול המסלולים הללו זאת לאור מספרם הגבוה של מקרי הדמים במקום.

בעקבות המאבק הציבורי, החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי. אולם למרות במשרד התחבורה התעקשו להמשיך את פעילות הנתיבים בשאר רחבי הארץ וכעת משיקים מסלול דומה גם ברחוב ירמיהו בירושלים.

אייכלר הסביר כי "במדינה מתוקנת אין צורך לדרוש דברים כאלו בהסכם קואליציוני והן היו מתבצעים מאליהם. אך היות והוכח שהאטימות השלטונית מתעלמת משפיכות הדמים בעיקר בנושא תאונות הדרכים - אין מנוס מלדרוש זאת כחלק מההסכם הקואליציוני".

על פי הצעתו של ח"כ אייכלר יש לייחד נתיבים לתחבורה ציבורית רק בצד ימין של הכביש בלבד. באופן כזה התחנות תהינה נגישות להולכי הרגל במדרכות והם לא יוזמנו למרכז הכביש תוך סיכון חיים.

בדבריו הדף את טענות משרד התחבורה על כך שבנת"צ ישנן פניות ימינה ואי אפשר לאכוף כניסת כלי רכב פרטיים: "ניתן להציב מצלמה שתתעד את המכוניות שנוסעות ימינה כחוק, ולקנוס את מי שמנצלים את הנתיב תחבורה ציבורית לנסוע ישר. בשילוט מתאים הנהג יראה שיש מצלמה ולא ינצל את הנתיב תחבורה ציבורית. בכל מקרה, שני מסלולי תחבורה ציבורית באמצע הכביש זהו 'בור ברשות הרבים', והממשלה ותומכיה יהיו אחראים לנפגעים במקום", אמר.