בעידן שמקדש את המתמטיקה, חשוב לדעת לקרוא לעומק''דוברות יב"ע

הפרסים לזוכי תחרות הסיפור הקצר על שם אורי אורבך ז"ל, הוענקו היום (שני) בטקס שנערך בישיבת בני עקיבא נחלים שבה למד אורבך.

בטקס סיום התחרות, המתקיימת זו השנה הרביעית, נשאה דברים מיכל אורבך, אלמנתו של אורי אורבך, שהייתה גם חברה בצוות השופטים. אורבך אמרה למשתתפים: "בעידן שמקדש את המתמטיקה ואת האנגלית וכמה מרוויחים והיי-טק - חשוב לדעת לקרוא, ולקרוא לעומק, לאהוב ספרות ומתוך כל זה גם לכתוב".

"אורי כתב בספרו "סבא שלי היה רב" על השאלה המוכרת אצל דתיים: 'אבל מה המסר?' אנשים מחפשים מה המסר הגדול בסיפור, אבל אפשר לספר על מצבים פשוטים בחיים, כמו חיפוש אחר עשירי למניין לערבית, ולפעמים - לא חובה - עולה מתוכם גם מסר. אורי לא כתב שיר על נטילת ידיים, אלא על הילד שנוטל ידיים באופן שגרתי ורק בודק אם השעון באמת עמיד נגד מים, כי המצוות הן טבעיות לו, וזה היה בעיניו להיות 'דתי נורמלי'", הוסיפה.

יחד עם מיכל אורבך היו בצוות השופטים העיתונאי אריאל שנבל והעיתונאית עפרה לקס. לקראת חלוקת הפרסים אמר ראש הישיבה הרב שמואל לורנץ: "מדי פעם אני מביט בתלמידים ואני שואל את עצמי האם יש דרך לנחש מי מהם יבלוט, מי מהם יהיה אדם משפיע בציבוריות הישראלית, מי יפתח דלתות, מי יהיה האורי אורבך הבא מתוך התלמידים? אני לא יודע מי יהיה אני כן יודע ממי הייתי רוצה שיקחו דוגמא - וזה מאורי זכרו לברכה".

כל אחד מהזוכים קיבל מענק כספי ובעתיד יאוגדו הסיפורים הקצרים כולם יחד.

במקום ראשון בתחרות שהייתה פתוחה לציבור הרחב זכתה דעה אביחיל עם הסיפור 'בריחות'. במקום ראשון במקצה לתלמידי התיכון בישיבות בני עקיבא נחלים זכה דביר בלולו עם היצירה 'לפאתי מזרח'. את המקום הראשון במקצה לתלמידי חטיבת הביניים קטף תלמיד יב"ע נחלים אביחי וייל עם הסיפור 'תסמכו עליי'.

השנה שולבה בטקס בפעם הראשונה גם תחרות דיבייט, תחום שגם בו בלט אורי אורבך ז"ל. יוזמי התחרות הבטיחו להתחיל לעבוד כבר עתה על התחרות החמישית במספר כדי שזו תגיע לקהלים נוספים ותהפוך למסורת של ממש.

בתחרות הדיבייט זכו במקום הראשון אלישע ניסים ויוסף יוסט - שגם זכה במקום השלישי עם סיפורו 'הילד הזה הוא אני' .