תיעוד: אלימות נגד פיזיותרפיסט בדרביללא

אכיפת חוק? הצחקתם אותם. שופט בית משפט השלום בתל אביב, השופט בארי דניאל פסק היום (שלישי) עונש קל ומגוחך כנגד יואב אמיר, אוהד הפועל תל אביב שתקף את איש הצוות של מכבי בדרבי התל אביבי שלשום.

כזכור, אמיר שנמנה על חברי עמותת האדומים המנהלים את המועדון, תועד כשהוא תוקף באלימות מילולית ופיזית את פיזיותרפיסט מכבי במשחק הדרבי התל אביבי שלשום שהתקיים במסגרת המחזור ה-31 בליגת ווינר סל.

עבור אמיר אין זו הפעם הראשונה בה הוא משתמש באלימות קשה שמביאה אותו לכותרות, כשזה כבר ב-2014 היה מעורב בתקרית אלימה עם שחקנה של מכבי גם כן במשחק דרבי, כשהרגיז את סנטר הצהובים סופוקליס שחורציאניטיס וגרם לו לעלות ליציע בו שכן ולנסות לתקוף אותו לאחר שקילל את משפחתו.

העונה נענש כבר אמיר בהתפרעות באולם כדורסל, כשהיה זה באולם היובל שבהרצליה כשהורחק לאחר שנטען כנגדו כי נגע בשופט מתחת לסל.

כאמור, היום הגיע אמיר אל בית משפט השלום בתל אביב לדיון בעניינו, ושם נפסק נגדו עונש הרחקה ממשחקי הכדורסל עד לסיום העונה. העניין הוא כי מלבד העובדה שהנהלת הפועל ת"א הודיעה כי אמיר יורחק ממשחקי הקבוצה הביתיים עד לסיום העונה, כשנותר משחק אחד כזה בלבד אם לא יעפילו לפלייאוף ו-2 לכל היותר, גם משחק חוץ נותר אחד בלבד, כך שפסיקת בית המשפט היא יותר בדיחה ואוזלת יד מאשר אכיפה רצינית.

אגב, מי שייצג את האוהד המתפרע בבית המשפט הוא עו"ד חיים יצחקי, המייצג את הפועל ת"א ונמנה גם כן על ראשי העמותה כשזה משמש כחבר הנהלת המועדון.

כנגד אמיר הוגשה גם תלונה במשטרת ישראל כשהפיזיותרפיסט הגיש זאת נגדו אמש, ובמשטרה אמרו כי עדיין לא החליטו האם להגיש כתב אישום פלילי כנגד אמיר או לא.

בין כך ובין כך, נראה כי בפסיקתם בית המשפט מוזיל לחלוטין את עניין מיגור האלימות בספורט, וכשכך נראית ההרתעה והאכיפה, אין פלא כי תופעת האלימות בספורט בכלל וביציעי הכדורסל בפרט, לא נגמרת ונעלמת, תופעה שפוגעת בכל חובבי הספורט והכדורסל.