משטרת שבדיה
משטרת שבדיהצילום: רויטרס

אישה יהודייה בשנות השישים לחייה, תושבת הלסינגבורג בשבדיה, נדקרה היום (שלישי) ונפצעה באורח אנוש.

האישה היא רעייתו של מזכיר הקהילה היהודית.

המשטרה הודיעה שהדוקר ניסה לרצוח את האישה ונמלט מהמקום. נסיבות האירוע אינן ברורות לפי שעה. זהות הדוקר לא פורסמה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, האישה נשכבה על הרצפה בעקבות הדקירה והחלה לזעוק לעזרה מהסובבים אותה.

הרב יאיר מלכיאור, רבה של דנמרק, עדכן בשיחה עם ערוץ 7 כי קב''ט הקהילה היהודית נמצא בדרכו לזירת האירוע.

אמנון צ'וברה, חבר קרוב של הנדקרת ובעלה, אמר לכאן חדשות כי "היא במצב קריטי מאוד ולא יודעים אם היא תשרוד את התקיפה. אף אחד עדיין לא יודע למה זה קרה. אבל אף אחד לא פתאום קופץ על אישה ודוקר אותה סתם. אני לא יכול לומר בוודאות שמדובר באנטישמיות אבל כן יש כאן חשש כזה".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, הגיב: "בזמן שתיירים רבים תושבי אירופה הגיעו לישראל השבוע כדי לקחת חלק באירועי האירוויזיון, ישנם אנשים שממשיכים להפיץ שנאה ואנטישמיות ברחבי אירופה. שוב אנו שומעים על מקרה קשה ומזעזע, הפעם בשוודיה, כלפי עובדת בקהילה היהודית בהלסינגבורג שהיתה בדרכה לעבודה.

''מדובר במקרה חמור ביותר ועל הרשויות בשוודיה לדאוג לביטחון הקהילה היהודית במקום ולמנוע הישנות של מקרים כגון אלה. אני מברך את משטרת שוודיה שבחרה נכון להציב שוטרים לשמור על משרדי הקהילה עד שירגע המצב. כולי תקווה ששמירה כזו לא תהיה נצרכת עוד בעתיד. יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון בדיוק כמו התושבים אחרים במדינתם. די לטרור האנטישמי!", הוסיף חגואל.

בחודש שעבר נרצחה יהודייה בפיגוע ירי בבית הכנסת בפאוויי שבסן דייגו - קליפורניה. היורה, ג'ון ארנסט, חדר לבית הכנסת של קהילת חב"ד בצהרי שביעי של פסח ופתח באש.

לורי גילברט קיי, בת 60 מפאוויי, נרצחה, ונפצעו שלושה - רב בית הכנסת הרב ישראל גולדשטיין, אדם נוסף וילדה. שוטר במשמר הגבול של ארצות הברית שנכח בבית הכנסת ירה לכיוון ארנסט ונטרל אותו. שוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו.

זמן קצר לפני הרצח כתב היורה: "אם הייתם אומרים לי לפני שישה חודשים שאני אעשה זאת, הייתי מופתע". באחת הרשתות הוא גם כלל "פלייליסט של שירים לירי", וכן מכתב פרידה.

הרב גולדשטיין וטראמפ בבית הלבן