הנשיא בתעשיה האווירית
הנשיא בתעשיה האוויריתצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (שלישי) בתעשייה האווירית ביהוד. את הנשיא ליוו בביקורו יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר והמנכ"ל אלוף (במיל') נמרוד שפר, והם הציגו בפניו את הפיתוחים הביטחוניים של החברה.

במהלך הביקור הוצגו לנשיא מערכות חדשות, אסטרטגיות וטקטיות של התעשייה האווירית. זאב טרויהפט, מנהל מפעל המל"ט (מטוס ללא טייס), סקר בפני הנשיא מגוון כלים. ביניהם מל״טי ה"הרון" הפעילים מבצעית בחיל האוויר וכוללים פלטפורמות רב משימתיות, יכולת לנשיאת מטען ייעודי שמאפשרת ביצוע של מגוון משימות תצפית ומעקב ביום, בלילה ובכל תנאי מזג אויר; משגר "שביט" שבאמצעותו משוגרים לחלל לווייני "אופק" המספקים לישראל יכולות מודיעין אסטרטגיות; מערכת לאיתור רחפנים ומגוון מערכות טילי תקיפה והגנה;

עוד הוצגה לנשיא מערכת הנשק "חץ 3" המהווה את שכבת ההגנה העליונה של מערך ההגנה האווירית. בתחילת השנה נערך ניסוי מוצלח של המערכת על ידי משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA). הטיל המיירט שוגר בהצלחה, פגע במטרה שאיתר המכ"ם והשמיד אותה.

הנשיא הודה למנהלי ועובדי התעשיות על הסיור המעמיק ואמר: "התעשייה האווירית היא נדבך מרכזי בחוסנה הביטחוני והכלכלי של מדינת ישראל. האתגרים עימם אתם מתמודדים, הם בלתי נתפסים. לכל צורך בטחוני אתם משתדלים למצוא פתרון".

עוד אמר ריבלין : "בכל פעם שפגשנו איזשהו אתגר שסיכן את ביטחוננו, התעשייה ראתה זאת כהזדמנות לא רק להתמודד עם אתגרים אלא גם להרחיב את גבולותינו מבחינת ידע ואפשרויות יצירה".

בסיום הנשיא התייחס לפרויקט החללית "בראשית" אשר התעשייה האווירית לקחה בו חלק והודה לעוסקים במלאכה: "יצאתם עם החללית למסע המופלא, והבאתם כבוד רב למדינת ישראל. גם אם המסע של החללית הראשונה שלנו לא הסתיים כמתוכנן, המסר שמדגיש את המאמץ עבר לכל ילד וילדה, אזרח ואזרחית במדינה".

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית אמר בדבריו "התעשייה האווירית מייצרת ומפתחת מערכות שמספקות מענה לכל איום ומסוגלות להגיע לכל מקום ולכל צורך, כולל לחלל. יש לנו את המהנדסים הכי טובים והטכנולוגיות הכי טובות. הצגנו לנשיא המדינה פתרון חדשני קיים, המייצג חשיבה מחוץ לקופסה, לבעיית השיגורים מעזה לעבר יישובי העוטף והדרום".