נתניהו ומוראלס בסיורן בצפון
נתניהו ומוראלס בסיורן בצפוןצילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

רעיית נשיא גואטמלה פטריסיה מוראלס הגיעה השבוע לביקור גומלין בישראל, זאת בהמשך לביקורה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בגואטמלה במסגרת משלחת של משרד החוץ לפני מספר חודשים.

נתניהו ערכה אמש סיור למוראלס ב"הר האושר" ובכנסיית הלחם והדגים (טבחה) בכפר נחום.

היום אירחו נתניהו ורעייתו את מוראלס ואת פמלייתה לארוחת צהריים במעון רה"מ בירושלים. בארוחה השתתפו גם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, סמנכ"ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ מודי אפרים ושגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרו.

במהלך הארוחה התקשר נתניהו לנשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס וברך אותו לציון יום השנה למעבר השגרירות לירושלים. כמו כן, ציין נתניהו כי הוא מקווה שהם ייפגשו בקרוב.

נתניהו אמר בפתח הארוחה, "אנחנו שמחים לראותך כאן בירושלים, בישראל, ביום השנה הראשון לפתיחת השגרירות שלכם. אנחנו זוכרים את גואטמלה מיום היווסדה של ישראל עד היום - קיימת ידידות אמיצה בינינו. אני שולח דרישת שלום חמה מרעייתי וממני לנשיא מוראלס, לג'ימי, ידיד טוב של ישראל. אנו מוקירים את הידידות הזאת. אני יודע שלרעייתי היה ביקור מוצלח מאוד בגואטמלה".

שרה נתניהו אמרה, "אני שמחה שרעיית נשיא גואטמלה, פטריסיה דה מוראלס, נענתה להזמנתנו לקיים ביקור גומלין בישראל לאחר הביקור המדיני שערכתי במדינתה. קיבלתי את פניה בחום ובאהבה בשמם של כל אזרחי ישראל. ישראל וגואטמלה הן בנות ברית ואנו מייחסים חשיבות רבה ליחסים החמים בין המדינות. אנחנו מודים לכם על העברת השגרירות לירושלים".

פטריסיה מוראלס כתבה בספר האורחים, "זהו כבוד גדול לבקר חברים ואחים. שאלוהים יברך את אומותינו, ישראל וגואטמלה".

הערב משתתפים נתניהו, רעייתו ורעיית נשיא גואטמלה בטקס לציון שנה למעבר השגרירות האמריקנית לירושלים והכרזה על העברת המעון הרשמי של שגריר ארה"ב בישראל לירושלים. מחר ישתתפו בטקס לציון 100 שנה למותו של אהרון אהרונסון, בחוות אהרונסון בעתלית.