שחקני בית"ר בסיור בעוטף היום
שחקני בית"ר בסיור בעוטף היוםצילום: ארז ברוכי

האם דווקא במקום בו חיים ילדים רבים בפחד מתמיד מהאזעקה הבאה, יצמח כוכב הכדורגל הבא של ישראל? אל המועצה האזורית שדות נגב הגיעו היום (שלישי) שחקני וצוות מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים.

הבית"רים הגיעו לדרום לא בשביל ביקור בלבד והזדהות עם תושבי הדרום ולא רק בשביל לתת שמחה ואופטימיות לילדים הרבים שהשתוקקו לרגע הזה, אלא כחלק משיתוף פעולה נרחב שסיכמו במועדון ובמועצה האזורית כששיאו היה טקס חניכת בית הספר לכדורגל של המועדון במועצה האזורית שדות נגב היום.

שחקני הקבוצה התקבלו על ידי ראש מועצת שדות נגב מר תמיר עידן, יוני ממו מנהל המתנ"ס, אסי אלמסי חבר ועדת הספורט ואריה אזרד מנהל מחלקת הספורט, בפתיחה חגיגית ובמילים חמות.

לאחר ארוחת צהריים יצאנו לסיור סביב גדר העוטף עם קב"ט המועצה רפי בביאן ואף ראו את סוללות כיפת הברזל הפרוסות באזור. בסיום הסיור נפגשו שחקני המועדון עם ילדי מרכז חוסן בהנהלת מעיין פרנקל, שם נחשפו שחקני הקבוצה עם ילדי המרכז הטיפולי לחוסן נפשי בחווייתם והתמודדותם בעת אזעקת צבע אדום, השחקנים שוחחו עם הילדים במפגש מרגש מאוד.

אחרי שלקחו חלק בסדנא עם ילדים נפגעי חרדה מהדרום ערכו השחקנים משחק ראווה עם הילדים המאושרים באירוע שחנך את בית הספר החדש לכדורגל במועצה האזורית שדות נגב.

מאות אנשים הגיעו על מנת לקחת חלק באירוע שבכלל תוכנן להתקיים בשבוע שעבר, אך בשל ההסלמה בדרום, הירי הבלתי פוסק על יישובי העוטף והמצב הביטחוני, הוחלט לדחותו בשבוע. במקום זאת, התקשרו שחקני בית"ר לילדים שהתאכזבו על דחיית המועד בשבוע, והזמינו אותם באופן אישי להגיע לטקס פתיחת בית הספר ולבוא לשחק איתם כדורגל. השחקנים דרשו בשלומם של הילדים והתעניינו במצבם הלימודי והחברתי בעקבות האזעקות הרבות והשביתות הכפויות.

יו"ר בית"ר, שחקן העבר והסמל של המועדון, אלי אוחנה אמר באירוע היום כי "כל מה שאנחנו יודעים על המקום פה זה בדרך כלל מהכתוביות שמופיעות על מסך הטלוויזיה, אם לומר את האמת אני מכיר פה את כל היישובים בשם אבל זה בגלל האזעקות וזה נותן לך אינדיקציה איך הם חיים פה, אנחנו לא נדע לעולם כי אנחנו לא פה בזמן האזעקות אבל כשאתה מביט על הגבול ממול אתה אומר זה לא ייאמן".

"זה נותן השראה לכולנו וצריך להיכנס לפרופורציות אם הם חיים בצורה כזאת תחת טילים ומתקפות, אני חושב שאנשים שלא גרים באזור אלא יותר במרכז הארץ יכנסו לפרופורציות כי יש לנו חיים טובים סך הכל".

"אנחנו לא באים לפה רק לבקר ולשמח את האנשים שזה דבר יפה בפני עצמו, אנחנו מקווים שכל הביקור הזה יהפוך למשהו קבוע, יהיה פה בית ספר לכדורגל או אקדמיה של ילדים תחת המותג של בית"ר ירושלים ומי יודע אולי בתקווה שיצאו שחקנים מפה לבית"ר או בכלל לליגה הישראלית" אמר אוחנה שציין כי "בכל מקרה היה חשוב לכל השחקנים להגיע הנה, לתמוך ולתת הרגשה טובה לילדים, אם אנחנו מצליחים לגרום לילדים לחייך ולאנשים לשמוח אז אני חושב שעשינו את שלנו ועשינו מצווה גדולה".

תמיר עידן, ראש מועצת שדות נגב אמר כי "לפני שבוע היינו בממ"דים וחווינו אזעקות, לכן נאלצנו לדחות את האירוע. בית"ר ירושלים היא קבוצה עם לב ונשמה שהגיעו עד לכאן כדי לפתח בית ספר לכדורגל ומקימים עוד 6 מגרשי כדורגל ברחבי המועצה, אני רוצה להגיד תודה לחברים מבית"ר, זה אירוע מרגש שחיכינו לו הרבה שנים, מעולם לא היה בית ספר לכדורגל בשדות נגב, יש לנו הערכה שבחרתם במקום הזה".