היערכות בגבול הרצועה
היערכות בגבול הרצועהצילום: אהרון קרון, פלאש 90

הפלשתינים יציינו היום (רביעי) את מה שמוגדר בפיהם כ'יום הנכבה', יום לקראתו הרעיפו לא מעט איומים על העורף הישראלי.

בצה"ל, מנגד, הושלמו ההיערכויות סביב גדר הרצועה. זאת מחשש להסלמה על אף העברת הכסף הקטארי לרצועה.

במסגרת ההיערכות ייסגרו אתר "חץ שחור" וגבעת "יאנצו״ כחלק מלקחי ימי הקרב האחרונים. ההערכה במערכת הביטחון היא שלקראת אחר הצהריים תתפתחנה במקום הפרות סדר.

ממערכת הביטחון הועברו ריענונים לאזהרות העבר, ולפיהן יש להיזהר מבלוני נפץ ובעירה, אין לגעת או להתקרב, אלא להזמין למקום משטרה או את רבש״צ הישוב.

לאורך גבול הרצועה תוגברו כוחות, ליישובי עוטף עזה הועברו יחידות מיוחדות, וזאת כדי לקדם אפשרות של הסלמה והתדרדרות מיידית בגזרה. חלק גדול מהכוחות יישאר אמנם בבסיסים סמוכים אך המוכנות גבוהה.

יצוין כי דבריו של שליח האו"ם מלאדנוב ולפיהם גם אחרי הכנסת הכסף הקטארי אנחנו צפויים לשבועיים שלושה של שקט, מוסיפים למידע ולפיו סבב הסלמה נוסף ועמו ימי קרב נוספים הם רק עניין של זמן ולא רחוק היום מעימות נוסף, נרחב ומשמעותי. עם זאת יתכן שסבב שכזה יהיה האחרון, שכן המצב סביב הרצועה הוא בלתי נסבל.

עוד נזכיר כי כבר עם כניסתו לתפקיד לפני ארבעה חודשים קבע הרמטכ"ל כוכבי כי עזה תהיה בעדיפות עליונה למוכנות מידית למלחמה ולימי קרב. המציאות אכן מראה שכך הם פני הדברים.

במסגרת היערכות זו עסוק צה"ל בימים אלו בשיפורים לאורך הרצועה כמו דרכי מילוט, סוללות עפר וקירות בטון, אבל אלו הם רק הסעיפים הקטנים של ההיערכות, בטרם חלילה יפרוץ לנגד עינינו פרץ אלים במיוחד שישראל תכה בו בעצמה.