בית הכנסת שנפרץ

מתפללי בית הכנסת 'בית תפילה' של הקהילה ההודית הממוקם בשכונת גבעת הזיתים בעיר לוד, נדהמו לגלות כי אלמונים פרצו לבית הכנסת ופתחו במסע הרס והשחתה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי).

גבאי בית הכנסת מציג בסרטון שצילם את ההרס וההשחתה במקום. הפורצים נכנסו למקום תוך שהם שוברים את הדלת. את תיבת התפילה שברו והרסו, שלפו את השופר מהתיבה והשליכו אותו, גרמו לנזקים חמורים וכבדים לציוד ועוד.

בדבריו מציין הגבאי כי הוא אינו יכול לפתוח את ארון הקודש לפני שהמשטרה תגיע למקום אך הפורצים ניסו לפתוח את הארון עם מפתח. "עדיין מוקדם לומר מה נגנב ומה לא", מציין הגבאי המציג את ארונות בית הכנסת בבית הכנסת עצמו ובעזרת הנשים, את ההרס והנזקים הרבים.

בקהילה מעירים ומזכירים כי האירוע מתרחש בראשיתו של מה שמוגדר בפי ערביי ישראל כ"יום הנכבה" ומעלים חשד לאפשרות לפיה עובדה זו היא הגורם לאלמונים לבצע את המעשה, אולם לפי שעה לא ניתן לקבוע את הדברים באופן מוחלט שכן חקירת המשטרה במקום טרם החלה.

המשנה לראש העיר, נתנאל איזק, הגיב לאירוע בשיחה עם ערוץ 7. "מכעיס ומקומם לגלות שאין גבולות לוונדליזם. השחתת בית כנסת זאת שפלות שאין כדוגמתה שמזכירה לנו, לצערי, תקופות אחרות. זאת בזמן שבשבת האחרונה נפרץ והושחת בית כנסת נוסף בעיר".

"נמתין לחקירת המשטרה ובמקביל נפעל להגברת ההרתעה והמשילות בעיר בדרכים שונות", דברי איזק.

ח"כ אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין) הוסיף, "אנחנו זמן קצר אחרי יום השואה והבוקר אנחנו מתוודעים לאירוע שמזכיר ימים אפלים".

"במהלך הלילה חולל בית כנסת בעיר לוד ולצערי לא בפעם הראשונה מקרה כזה עובר מתחת לרדאר. מצפה מהמשטרה לתפוס את הפורעים ולנקוט נגדם ביד קשה", כתב סופר בטוויטר.