חברי הכנסת הערבים עם סטודנטים באירוע באוניברסיטת ת"א
חברי הכנסת הערבים עם סטודנטים באירוע באוניברסיטת ת"אצילום: דוברות

עשרות סטודנטים ערבים באוניברסיטת תל אביב מקיימים היום (רביעי) טקס לציון מה שהם מכנים "יום הנכבה". במהלך הטקס הונפו ברחבי האוניברסיטה דגלי אש"ף.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) אמר באירוע כי "הכרה בנרטיב הפלסטיני היא קריטית מבחינה מוסרית, אבל לא רק מוסרית אלא מעשית. מי שלא רוצה לחיות על חרב, מי שחולם על שלום ושותפות - חייב להכיר בעוול הנושא שגרמנו אנו למאות אלפי אנשים בעת הקמת המדינה".

"במשך היום, יפגינו בנושא גם תושבי עזה, חלקם מגורשים וצאצאי מגורשים מ-48'. זה הזמן להקשיב לקולות הפלסטינים, להיענות לפליטים המבקשים לשוב אל אדמתם, כי רק כך נוכל לכונן כאן שלום צודק המטיב עם כולם - פלסטינים, ישראלים, ערבים ויהודים", טען כסיף.

ח"כ אמטאנס שחאדה נטל גם הוא חלק באירוע והשמיע טענות נגד מדינת ישראל. "ישראל מנסה כבר 71 שנה למחוק את הזהות הפלסטינית ואת הזיכרון הקולקטיבי בכל אמצעי קולוניאלי אפשרי, אם זה באמצעות חוק הלאום או ע"י 'עסקת המאה', ע"י דיכוי חופש הביטוי, הריסת בתים, רדיפה פוליטית, החלת מדיניות אפרטהייד וע"י המשך המצור והכיבוש והפרת החוקים וההחלטות הבינלאומיות".

"את העובדות ההיסטוריות אי אפשר למחוק ואת מפתחות הבתים, שעדיין שמורים בידי הפליטים והעקורים, אי אפשר להעלים. המאבק הצודק שלנו לשוויון מהותי ולזכויות קולקטיביות, לחירות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית חזק יותר מכל הניסיונות הללו", דברי שחאדה.