ד"ר ביטי (במרכז) עם המשתתפים בכנס
ד"ר ביטי (במרכז) עם המשתתפים בכנסצילום: יח"צ

השבוע הרצה ד"ר יהודה ביטי מקמפוס היכל שלמה של מכללת הרצוג בירושלים בפני קהל שונה מהקהל שבו הוא רגיל.

בכנס תחת הכותרת History of Education and Contemporary Education באתונה בו השתתפו כ-100 מורים מ-20 מדינות, הדגים המרצה מהו דיון חינוכי במקורות היסטוריים עבור מי שאינו מתמחה בהיסטוריה אלא בא מהכיתה וחוזר לכיתה וכיצד הוא מעצים את הזהות המקצועית של המורים הצעירים.

ד"ר ביטי הסביר בהרצאה כי העוסקים בהוראה נתקלים באותם מצבים ודילמות בפניהם ניצבו מורים לפני שנים רבות ויכולים להשתמש לעתים באותם פתרונות. ד"ר ביטי לימד על תקנת רבי יהושע בן-גמלא העוסקת במעבר מאחריות המשפחה לחינוך הילדים למעורבות קהילתית בחינוך, כאשר מודל המשפחה מתקשה לתפקד ("מי שאין לו אב לא היה לומד").

ההרצאה היתה הזדמנות טובה לדון ביחסים בין הורים למורים, בטיב שיתוף הפעולה הרצוי ביניהם וגם בהבדל בין החינוך היהודי שהוא מצווה לכולם, לחינוך ביוון העתיקה שניתן רק לבני העשירים.

בין המשתתפים נכחו גם כמה מורים ממצרים, תורכיה ואפילו מדובאי.