יעלון
יעלוןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, ח"כ משה (בוגי) יעלון, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ותקף את השינויים במערכת המשפט שמתכננת הקואליציה החדשה .

יעלון הבטיח להיאבק מהאופוזיציה: "זה לא שנוכל לעשות שום דבר. נעשה מה שנוכל כדי למנוע את מה שקורה אל מול עינינו. כל האינטרסים של מדינת ישראל משועבדים לחקיקה פרסונלית שתחלץ את ראש הממשלה ועוד כמה חברי כנסת מפני אימת הדין. נעשה כמיטב יכולתנו. לא תהיה ברירה אלא להוציא אנשים לרחוב".

על פסקת ההתגברות אמר בוגי יעלון: "כשמדברים על אקטיביזם שיפוטי אני חושב שבית המשפט הביא את זה על עצמו. בין זה לבין לעשות דה-לגיטימציה לבית המשפט, להפוך אותו לאויב הציבור, זה בדיוק הפרת האיזון.

''מה ניתן לעשות? לדרוש שבית המשפט העליון יתערב בהרכב מסוים, של 9 שופטים נגיד. מה שעושים עכשיו זה להפוך את מדינת ישראל לטורקיה. אי אפשר יהיה להעמיד לדין, הקואליציה והממשלה יהיו מעל החוק".

יעלון התייחס גם לקיפאון במגעים להרכבת הממשלה: "אני לא עוסק בפרשנות. יש אנשים בפוליטיקה שאין לי מהם ציפיות ויש כאלה שיש לי מהם ציפיות. אני שואל איפה חבריי לשעבר מהליכוד. איפה גדעון סער? איפה גלעד ארדן? יש אובדן ממלכתיות. אני קורא להם באופן אישי - אל תתנו יד לדבר הזה. זה ייחשב לדיראון עולם. אם לא הייתי מפוצץ את העניין שפוצצתי ב-2016, הייתי שר ביטחון עד היום. יש קווים אדומים שפוליטיקאים לא צריכים לעבור".