אביטן עם ראשי חדרה לפני חודש
אביטן עם ראשי חדרה לפני חודשצילום: דוברות הפועל חדרה

רק לפני חודש לא ידעה העיר חדרה את נפשה מרוב שמחה. אחרי העונה האדירה וההיסטורית שסיפקה קבוצת הכדורגל של העיר עם הארובות כבר בעונתה הראשונה בליגת העל, הצליחו אלה לחתום על הישארות של מי שאחראי על כל זה.

ההעפלה לפלייאוף העליון ולחצי גמר גביע המדינה בכדורגל הגיעו הרבה בזכותו של המאמן ניסו אביטן, ורק לפני חודש הודיעה הנהלת המועדון הקטן מהצפון על הארכת חוזהו של אביטן שהיה מבוקש בלא מעט מקבוצות הליגה, לשנה נוספת. עבור המועדון הקטן דל התקציבים הדבר היה משמעותי מאוד אולי בדרך לעונה היסטורית לא פחות.

פחות מחודש עבר והרבה השתנה. דווקא אחרי שרשמה ניצחון שני בלבד בפלייאוף העליון, בפעם השניה על מכבי חיפה, וכשלסיומה של העונה נותרו שני משחקים בלבד, הודיעה היום (רביעי) חדרה על פיטוריו של המאמן אביטן.

הסיבה לפיטורים הגיעה בשל העובדה כי אביטן ניהל מגעים עם הפועל ת"א שאתמול חלק מהבעלים של הקבוצה הודיעו למאמן האחרון קובי רפואה כי הוא מפוטר.

אמנם הודעה רשמית של הפועל ת"א אין כשיש עדיין חילוקי דעות בין הבעלים, אך אביטן לו כאמור היה חוזה לעונה נוספת בחדרה, החליט להיענות לאתגר ולהסכים לבוא לאמן את הפועל ת"א במקום רפואה שמפוטר מהאדומים בפעם השניה בשנה האחרונה.

חדרה, שכעסה על התנהלות מאמנה החליטה כי למרות שנותרו שני מחזורים לסיום העונה ולמרות שאביטן יאמן את התל אביבים החל מהקיץ רק, זה יפוטר מיידית. בהודעתה כתבה חדרה: "בעקבות הפגישה של ניסו אביטן היום עם הנהלת הפועל תל אביב, וזאת כאשר המאמן תחת חוזה בהפועל חדרה, היו"ר יקיר שוורץ והיועץ המקצועי אורן גולן הודיעו לאביטן כי הוא סיים את דרכו במועדון".

בחדרה אף אמרו כי הם שוקלים את הצעדים מול הפועל ת"א, כשאלה למעשה פנו למאמן תחת חוזה, דבר האסור באופן ברור ועשוי להביא אותם לבית משפט. "אנו שוקלים את צעדינו מול הפועל תל אביב, שמרשה לעצמה לפנות למאמן תחת חוזה מבלי שביקשה את הסכמתנו" נכתב בהודעת חדרה.

המאמן היוצא, אביטן ניסה להסביר את ההחלטה לאוהדים הרבים כשכתב להם: "איך נפרדים ממקום, מאנשים, מאוהדים, ממועדון שפתחו את הלב שלהם וקיבלו אותי להיות בן בית שלהם?
פעם, הארובות של חדרה היו נקודת ציון גאוגרפית. היום, כשאני רואה את הארובות, אני מרגיש בבית.
שובר את הראש איך לתרגם למילים את האהבה שלי אליכם, כדי שתבינו אותי ואת הצעד שלי".

"קיבלתי החלטה, אחת ההחלטות הקשות שהייתי צריך לקבל בחיים. עמדתי בפני לא מעט הצעות והזדמנויות להמשיך לתחנה הבאה. תמיד היה חסר משהו – התחושה בבטן. הפעם התחושה הזו קיימת. לעבור לאתגר הבא, מרגיש שזה הזמן עבורי", כתב אביטן.

"הגעתי אליכם לפני קצת פחות משנתיים בעקבות החלטה של אורן ללכת על מהלך מפתיע ונועז, מהלך שבסופו המועדון חוזר לקדמת הבמה בכדורגל הישראלי, מנפץ שיאי מועדון, וגורם לכולנו אושר עילאי, וכל זה, בתקציב הכי נמוך בכדורגל הישראלי אי פעם. היו איתי אנשי צוות נהדרים בתקופה שלי בחדרה, אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, ובעיקר אנשים איכותיים אחד אחד שתרמו את חלקם והיו שותפים מלאים להצלחה.

לפני הכל, תודה ענקית לאורן! אורן וגלית גולן הם הרבה מעבר למשפחה בשבילי ובשביל משפחתי. אנשים מדהימים עם לב ענק ונתינה אין סופית.

אורן ניחן בהרבה תכונות מדהימות, אבל המעלה הגדולה שלו היא האנושיות. תמיד יעזור ויתמוך גם ברגעים הכי קשים. אני רוצה גם להגיד תודה ענקית לחברי ההנהלה והמנהלה שעשו כל היום עבור המועדון, עבדו קשה בתנאים המינימליים כדי לדאוג שהמועדון יהיה הכי מקצועני שיש. להם אני קורא הקבוצה מאחורי הקבוצה. היה גם ראש עיר עם חזון, שידע לנהל ולנתב מלמעלה. היו אוהדים ותיקים שחזרו, היה ארגון אוהדים עם תופים ודגלים "שנלחמו" ביציעים מול קהלים גדולים. היו אוהדים מכל הארץ שהתחברו אלינו ואהבו את מה שחדרה מייצגת. היו אוהדים שתרמו כסף, לפעמים בגלוי ולפעמים בסתר. היו שחקנים. אלוהים, איזה שחקנים. איכותיים, עם לב ענק, מקריבים מגופם, מהאגו שלהם, והולכים קדימה לעבר היעד והמטרה גם בימים שאף אחד לא נתן לנו סיכוי, גם בימים שאף אחד לא נתן לנו שום סיכוי".

"בפרק זמן לא ארוך, מצאתי חברים טובים שילוו אותי מעכשיו לכל החיים. הרשימה ארוכה, אז לא אציין שמות. אתם יודעים בדיוק מי אתם. ואז יש כמובן את המשפחה המדהימה שלי, שלמרות הריחוק גאוגרפי ממני בלא מעט ימים, תמכו, פרגנו ונתנו לי כלים וכח להצליח. וכן, למרות ההצלחה המטורפת, היו הרבה רגעים של מתח, של לילות בלי שינה, של פחד לא להצליח להוביל את המועדון לעוד שיא אחד קטן".

לדברי אביטן, ההחלטה לנהל שיחות עם האדומים מת"א לא התקבלה בלי לעדכן על כך. "לא עזבתי את חדרה ברגעים הכי קשים. נשארתי ונלחמתי עם כולם על המועדון הזה. התנהלתי בשקיפות ובהוגנות, ויידעתי את מי שהיה צריך ליידע לאורך כל הדרך, במהלך כל ה-24 שעות האחרונות".

את דבריו סיים אביטן כשכתב: "בסוף בסוף, יש לי בקשה: לא מעט פעמים בראיונות, דיברתי על הקסם שיש בחדרה. תשמרו על זה, תשמרו על רוח המועדון, תשמרו על הקסם. הקסם הזה הוא אתם.
הקסם הזה זה הפועל חדרה -גבעת אולגה שולם שוורץ. הלוואי שהייתי יכול לחבק כל אחד ואחד מכם".

מי שיחליף את אביטן על הקווים של חדרה בשני המשחקים שנותרו עד לסיום העונה הוא רון קלר, כאשר ברשימת המועמדים לאמן את חדרה בעונה הבאה בליגת העל נמצאים שמות מוכחים כמו ניר קלינגר ושרון מימר וגם זיו אריה, מאמן בית"ר ת"א/רמלה שמכיר היטב את השחקנים הצעירים של חדרה המושאלים ממכבי ת"א כשזה אימן אותם בליגה השניה.