בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הלל מאיר, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הסביר הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב' את התעקשותו על חקיקת חוק החסינות למרות הביקורת הציבורית.

לדבריו, "החשש שמערכת המשפט תעשה שימוש לרעה בסמכותה נגד הרשות המחוקקת או המבצעת הוא חשש אינהרנטי".

"לכן הצורך לתת חסינות הוא כדי לנטרל את החשש הזה. שאף אחד לא יפחד שאם הוא הולך להיות שר משפטים ולהעביר פסקת התגברות לא יתפרו לו תיק", הסביר סמוטריץ'.

"אני לא עסוק ברה"מ, אני גם לא עסוק במניעיו, אני עסוק באיך אני מקדם את הדברים שאני מאמין בהם. מכיוון שאני מאמין בזה לאורך שנים ועכשיו יש הזדמנות ולהערכתי יש בשלות גם ציבורית וגם פוליטית", הוסיף סמוטריץ'.

הוא דיבר על הצורך ברפורמות במערכת המשפט. "שורה של פסיקות מהתקופה האחרונה שקוממו את הרוב השפוי והבריא בחברה הישראלית נוצרה בשלות ציבורית היום בציבור והיא משתקפת גם בדמוקרטיה, יש היום קונצנזוס כמעט מקצה לקצה, שהגיע הזמן לתקן את הקלקולים האלה של אהרן ברק. ואני חוזר ואומר אנחנו לא מחדשים כלום, אנחנו רק מחזירים את הגלגל לאחור".

"אני לא נבהל מזה שמערכת המשפט שהתרגלה לקחת לעצמה יותר ויותר כוח בשנים האחרונות נמצאת בהיסטריה מפני שאנחנו הולכים לשנות את נקודת האיזון ולהחזיר אותה לאמצע, למקום הרבה יותר נכון ומאוזן, אז הם בהיסטריה. הסטנדרט הכפול שמערכת המשפט מחילה על עצמה גם בכל מה שנוגע לשופטים ולפרקליטים ויועצים משפטיים מופרכת לחלוטין. הציבור לא מטומטם הוא רואה את הסטנדרט הזה והוא מבין שצריך לתקן את מערכת המשפט", סיכם סמוטריץ'.

מוקדם יותר הבוקר הביע גם השר אלקין תמיכה בחוק החסינות. בראיון לגלי צה"ל הסביר אלקין כי התנגדות השרים גלעד ארדן ומשה כחלון לפני הבחירות לחקיקה בעניינו של ראש הממשלה לא התייחסה לחוק החסינות ונגעה רק למה שמכונה "החוק הצרפתי".

"כרגע אנחנו מדברים על השבת חוק החסינות כפי שהיה בישראל עשרות שנים. החוק לא פרסונלי לנתניהו", הסביר אלקין.