אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

תעשיית המסחר האינטרנטי הולכת וצוברת תאוצה, ולא בכדי קמו חברות כה גדולות במשק, שאפשרו מסחר בקליק.

הדרכות שונות עוברות בתפוצות כאלו ואחרות, מבטיחות לנו השקעה משתלמת, והראש הישראלי רץ קדימה, למצוא את ההבטחה הבאה.

אחת מחלופות ההשקעות הבולטות בתקופה האחרונה מתרחשת דווקא מעבר לים ובתחום הנדל"ן, מגורים ומשרדים שנמצאים רווחיים לעומת השקעה בישראל. משקיעים ישראליים שעקבו אחר התחום, הבינו את הפוטנציאל של השקעה במרכזים לוגיסטיים, וגילו כי הצמיחה הגדולה ביותר נמצאת בגרמניה.

השקעה במרכזים לוגיסטיים נחשבת כיום לאחת ההשקעות הטובות משום שהענף בצמיחה, ונראה כי הוא רק הולך ומתפתח, ואילו גרמניה נחשבת למדינה יציבה ומובילה בעולם והתוצאה – השקעה משתלמת.

היזמים, יגיל מונוביץ וצח חרמון, שהקימו בעקבות ההיכרות וחקירת התחום, את חברת MHR1 המתמחה במרכזים הלוגיסטיים בגרמניה, הסבירו בראיונות לתקשורת מהם הגורמים שהופכים השקעה טובה למצוינת:

1. ביקוש גובר

המגמה הגוברת של עולם המסחר האינטרנטי, משפיעה ישירות על תחום המרכזים הלוגיסטיים מכיוון שחברות קמעונאיות חייבות להחזיק מחסני ענק של סחורה ומלאי אם הן רוצות לייעל את תהליך הרכישות העצום. "אנחנו משכירים נכסים בגרמניה לחברות גדולות ויציבות, ורואים את הביקוש הולך וגדל בהתמדה", אמר חרמון. "ההחלטה שלנו להתמקם בצידה המערבי של גרמניה בהחלט מתבררת כהחלטה אסטרטגית נבונה".

2. חוסן כלכלי לטווח הארוך

הנכסים שבניהולה של חברת MHR1, מושכרים לחברות וללקוחות לטווח ארוך מאוד, ללא אפשרויות יציאה במהלך החוזה. החוזים נעשים מול לקוחות שנבחרים בקפידה, חברות יציבות ובעלות חוסן כלכלי ברור. חברות מסוג זה מוכנות לעשות חוזים לטווח ארוך ואף לשלם יותר על נכס במיקום אסטרטגי, משום שהם יודעים להעריך את שווי ערכו.

כדאי לציין כי מיקום המרכז הלוגיסטי הוא קלף מנצח עבור החברות אשר צריכות לשנע כמויות עצומות של סחורות, מה שמייעל את תהליך העבודה שלהן. גם בעלי הנכס מרוויחים, משום שהם מקבלים תמורה גבוהה יותר לנכס במיקום טוב.

3. פחות השקעה – יותר תמורה

המשקיע הישראלי רוצה לדעת שהוא שם סכום כסף שיוכל לעמוד בו, ולקבל תמורתו מענה הוגן. בניגוד לאפשרויות בארץ, המשקיעים דרך חברת MHR1, מקבלים תמורה מלאה לסכום מינימלי של כ-150,000₪ בלבד, סכום שאינו מאפשר הון עצמי ראשוני לדירה בארץ.

דרך חברת MHR1 יכול משקיע קטן שאינו מצליח להשקיע בארץ בנדל"ן בעקבות המחירים, להיכנס לשוק ואף להרוויח. "המשקיעים אצלנו נהנים מתשואה חודשית קבועה מתוך השכירות וזאת בהתאם לבעלות הישירה שלהם בנכס ולחלקם היחסי", הסביר חרמון.

4. שקט נפשי וראש שקט מניהול הנכס

בראייה אסטרטגית לטווח הקצר והארוך, השקעה במרכזים לוגיסטיים באופן כללי ובמיוחד בגרמניה אשר נחשבת לאחת המדינות החזקות והיציבות היא אלטרנטיבה מצוינת עבור משקיע שמחפש ערך עבור ההשקעה", מסביר חרמון.

הוא מייחס זאת לעובדה שבחברת MHR1 עובדים במודל ייחודי כאשר החברה דואגת שהנכס יהווה ביטחון עבור הבנק וכך מתאפשרת משכנתא, וכן מורידים מבעל ההשקעה את הדאגה לנכס לאורך השנה. "זאת השקעה שמיועדת לאנשים שמחפשים שקט נפשי, לאנשים אשר מחפשים ראש שקט", אומר חרמון. "אנשים שרוצים לתת להון שלהם לעבוד בצורה קבועה ויציבה וללא דאגות".

*תנאי ההתקשרות על פי ההסכמים