הצעה מפתה? ליברמן ולפיד
הצעה מפתה? ליברמן ולפידצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר "יש עתיד" ומס' 2 בסיעת 'כחול-לבן', יאיר לפיד, התייחס הבוקר (חמישי) למשבר בשיחות להרכבת קואליציית נתניהו החמישית.

"אמרתי עכשיו ברדיו רק"ע את מה שידוע לכולם", צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו, "אם ליברמן יכנס לממשלה הוא יצטרך להתפשר על הפנסיות ושוב הציבור הרוסי לא יקבל כלום".

"אם יחכה כמה חודשים הוא מקבל מאתנו 55 אצבעות בטוחות כדי להעלות את הפנסיות לגודל שהבטיח. יחד איתו יש לנו 61 קולות. רוב מלא-מלא", הוסיף.

עם זאת, מגיבים רבים בטוויטר הסבו את תשומת לבו של לפיד לכך ש-55 המנדטים של האופוזיציה וחמשת המנדטים של לפיד מסתכמים בסוף ב-60 מנדטים בלבד.

בתוך כך, בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח הבוקר מפי גורמים בכירים בליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן ברצינות את האפשרות להקים קואליציה זמנית של 60 ח"כים, ללא ליברמן, זאת לאור הקשיים הרבים בניהול המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו.

נזכיר כי גם בקדנציה הקודמת נתניהו הקים קואליציה צרה וזמנית של 61 ח"כים, עד שליברמן ומפלגתו הצטרפו לקואליציה והגדילו אותה ל-66 ח"כים.

בדיווח נאמר עוד כי מהלך כזה יכול להצליח רק אם ליברמן יימנע או יעדר בהצבעה בכנסת על אישור הממשלה. אם ליברמן יחליט להתנגד בהצבעה לא יושג רוב להצגת הממשלה. בליכוד מעריכים, כי אם יגיעו לאופציה כזאת כמוצא אחרון, ליברמן לא יתנגד בפועל כדי שלא יאשימו אותו שהוא זה אשר הפיל ממשלת ימין.