הטקס באנדרטת הנ"ד. אתמול
הטקס באנדרטת הנ"ד. אתמולצילום: דו"צ

טקס ההתייחדות ה-42 לזכר נופלי אסון המסוק בבקעה (אסון הנ"ד) נערך אתמול (חמישי) בגבעת הנ"ד בבקעת הירדן.

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, סגן מפקד עוצבת "האש", תת-אלוף (מיל') רמי חכם צור, מפקד בסיס "תל נוף", תת-אלוף פלג ניאגו, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יקי דולף, משפחות הנופלים ומוזמנים נוספים.

האסון התרחש בכ"ג באייר התשל"ז, 10 במאי 1977, כאשר במהלך תרגיל בבקעת הירדן התרסק מסוק מסוג "יסעור" כשעליו 44 לוחמים וקצינים מגדוד 'אפעה' של הצנחנים ו-10 אנשי צוות אוויר.

אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, אמר בטקס, "משפחות יקרות, בשם צה״ל אני מבקש לעמוד לצדכם במסע, בעליות ובמורדות ומדי שנה לזכור ביחד איתכם. יום יום אנחנו צועדים אל הארץ לאור הנ״ד, לאור הנחישות, המקצועיות והגבורה".

מח"ט הצנחנים, אל"מ יקי דולף, אמר אף הוא, "כאשר אחד מרעינו נופל בקרב או בתאונה, נוצר חור בלב האומה, בליבה של חטיבת הצנחנים, אשר זוכרת את חלליה ואת מורשת חייהם. אולם כאשר ביום אחד, ברגע אחד, אבדו לנו חמישים וארבעה מטובי בנינו, נפער פצע שלא יגליד, שכול ומכאוב שלא ניתן בכלל לתפוס. עשרה במאי 1977 הינו יום שנחקק כאבן דרך במורשתו של גדוד 890 וחטיבת הצנחנים, אנו עוצרים מדי שנה על מנת לזכור ולכאוב את יקירינו שמנגינת חייהם לפתע נפסקה. בשם חטיבת הצנחנים, בשמם של החיילים והמפקדים ביבשה, באוויר ובים העומדים גם עתה על משמרתם, אני מחבק אתכם ומחזק אתכם בהתמודדותכם ארוכת השנים עם השכול. כולי תקווה שתוכלו לשאוב כוחות מחילים וממפקדים אלו- חומת המגן של דורנו".