אורי ברטפלד
אורי ברטפלדצילום: חזקי ברוך

פורום ההתיישבות הצעירה פנה במכתב לח"כים מהמחנה הלאומי, שחתמו לפני הבחירות על התחייבות לפעול לעיגון הסדרת ההתיישבות הצעירה בקווי היסוד של הקואליציה, בדרישה לקיים את התחייבותם.

במתווה ההסדרה כלול העברת חוק "מרקם חיים" - שעבר ועדת שרים וקריאה טרומית בשלהי הכנסת הקודמת, והקמת רשות ההסדרה למימוש הפעילות הממשלתית בנושא.

ראש הפורום, אורי ברטפלד אומר כי "הקמת ממשלת ימין לאומית הינה ההזדמנות לפעול סוף סוף למימוש החלטות הממשלה הקודמת להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון ובקעת הירדן ומתן אפשרות לחיים נורמטיבים לאלפי משפחות".

הוא הזכיר כי "ערב הבחירות פנינו לעשרות מועמדים לכנסת בבקשה להצטרף לאמנת ההתיישבות הצעירה וולהתחייב לפעול מיד לאחר הבחירות לכלול את הסדרת הישובים בקווי היסוד של הקואליציה שתתגבש".

"לשמחתנו חברי כנסת רבים נענו לפנייתנו והצהירו כי יעמדו לימיננו לאחר הבחירות. כעת, עם גיבוש קווי היסוד של הקואליציה במסגרת ההסכמים הקואליציונים בין המפלגות, זה הזמן לממש את המחויבות המשותפת בנושא, ולוודא כי חוק מרקם חיים והקמת רשות ההסדרה מעוגנת היטב בהסכמים הקואליציונים ומוסכמת על כל הסיעות כדי שיהיה ניתן להתחיל בקידומם מיד עם השבעת הממשלה", סיכם ברטפלד.

בפורום ההתיישבות הצעירה מזכירים כי בין חברי הכנסת שחתמו על אמנת ההתיישבות הצעירה נמנים גדעון סער, יריב לוין, בצלאל סמוטריץ', רפי פרץ, זאב אלקין, ציפי חוטובלי וח"כים רבים אחרים.