שבת ארץ ישראל בחומש
שבת ארץ ישראל בחומשצילום: ישיבת חומש

השבת, פרשת בהר, נהרו אל הישוב החרב חומש כשלוש מאות צעירים מכל רחבי הארץ במסגרת 'שבת ארץ ישראל', מיזם המתקיים כבר מספר שנים במטרה לחבר את הנוער לערכי ארץ ישראל וההתיישבות בה.

בשנים האחרונות התקיימה השבת בחומש במטרה לתמוך בפעילות הישיבה במקום ולחזק את הלומדים בה.

בשבת השתתף הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש המתחדשת, שבירך את הבאים ודיבר על הפסוק בפרשה "ושבתם איש אל אחוזתו", "יש לנו חובה להתחזק באמונה ובטחון שה' הוא המנהיג את הארץ וברצונו נתנה לנו. אנחנו כאן אומרים כלפי שמיא שאנחנו מוכנים לשוב לנחלתנו ולא מתכוונים לעזוב אותה. ומתפללים שייתן ה' בלב השרים וחברי הכנסת להצטרף לאלפי הפוקדים את חומש, לעשרות החכי"ם שתומכים ולשוב לחומש".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, העביר למשתתפי השבת מסר: "מחזק את ידיכם בישוב חומש. הרוב הגדול של עם ישראל איתכם ומאחוריכם. ישיבת חומש הם חלוצים וצדיקים ומי שמחזק אותם מחזק את ארץ ישראל. "עלה נעלה וירשנו את הארץ כי יכול נוכל לה".

אבישי, אחד המשתתפים הוסיף, "בשבת אחת בשנה אני זוכה לקחת חלק פעיל ביישוב הארץ. זה מחבר בינינו לבין ארץ ישראל. אשרי תלמידי ישיבת חומש שזוכים לעשות את זה מידי יום".

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע ביקרה בחומש קבוצת חברי כנסת יחד עם יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, במסגרת המאבק שמובילה מועצת שומרון בראשות יוסי דגן לחזרה לצפון השומרון ולביטול חוק ההתנתקות.

בביקור אמר יו"ר הכנסת "האבות המייסדים של המדינה שלנו אמרו שהגבולות ייקבעו איפה שעוברת המחרשה היהודית. אני חושב שגם כאן, בזכות לומדי התורה בחורים שבמסירות נפש בהנהגת הרב אלישמע כהן, יושבים ולומדים כאן, בעזרת ה' היישוב הזה יקום מחדש ויוביל לשרשרת גם לאותם יישובים שפונו ומי ייתן אולי גם עוד יותר". בהמשך, פנה חה"כ אדלשטיין לשאר המשתתפים בסיור ואמר: "אני פונה לחבריי המחוקקים, זאת תהיה המשימה שלנו בכנסת הזו לבטל את חוק ההתנתקות".

בישיבת חומש מציינים כי "בישיבה לומדים 40 תלמידים, מחציתם בעלי משפחות שקבעו את מקומם בחומש. מידי יום מובילה הישיבה את הדרישה לשוב ולתקן את חטא הגירוש. תלמידי הישיבה לומדים בתנאי שטח לא פשוטים, ללא חשמל ומים סדירים, דבר שלא מונע מהם להתמיד בלימוד מעמיק ולקיים סדרי לימוד כמקובל בעולם הישיבות".