"מנסים לגרור את בג"ץ לדיון פוליטי"

שופטי בית המשפט העליון, נועם סולברג, יעל וילנר ועופר גרוסקופף דחו בצהריים (ראשון) את עתירת עמותת "עיר עמים" ושורת אקדמאים ואנשי רוח יהודים נגד קיום צעדת הריקודגלים ביום ירושלים.

בצעד חריג החליטו השופטים לחייב את העותרים לשלם הוצאות למשיבים, בסכום כולל של 10,000 ש"ח שיתחלקו בין המשטרה, עיריית ירושלים ועמותת "עם כלביא" המארגנת מזה שנים את האירוע.

בפסק הדין ציינו השופטים כי יתכן שהיה מקום לדחות את העתירה מבלי להידרש כלל לטענות העותרים, וזאת מאחר שהם נעדרי זכות עמידה.

"התלבטנו בסוגיית זכות העמידה של העותרים. בעתירה נטען על רבבות מתושבי הרובע המוסלמי בעיר העתיקה אשר נפגעים ממצעד ריקוד הדגלים, אך אף אחד מהם לא ראה להגיש עתירה לבית משפט זה. העותרים, דורשי טובתם, עשו כן במקומם. בא כוח העותרים טען כי מוסלמים בעיר העתיקה חוששים מלעתור. קשה להלום טענה זו, שעה שאנו דנים בעתירות של תושבי העיר העתיקה בירושלים, דבר יום ביומו", ציין ראש ההרכב השופט סולברג.

בהמשך קבעו השופטים כי גם לגופם של דברים יש לדחות את העתירה, וזאת לנוכח העובדה שהמשטרה נערכת כיאות לאירוע ונותנת את דעתה לכל ההשלכות.

"מצב הדברים הנתון מאזן אל-נכון בין חופש הביטוי וזכויותיהם של הצועדים במצעד הדגלים מזה, לבין האינטרסים הציבוריים והפרטניים של תושבי העיר העתיקה מזה", קבע סולברג.

לדבריו, "המשטרה נערכת בכוחות רבים לקראת מצעד הדגלים, במה שנוגע לשמירה על הסדר הציבורי, על שלומם וביטחונם של הצועדים, בד בבד עם שמירה על מרקם החיים של תושבי הרובע המוסלמי".

עו"ד נתי רום המייצג את עמותת "עם כלביא" מארגנת מצעד ריקוד הדגלים בירך על דחיית העתירה נגד המצעד.

"אנו מברכים את עם ישראל על דחיית עתירת ארגון השמאל הקיצוני עיר עמים לבטל את ריקוד הדגלים ביום ירושלים. בית המשפט קיבל את עמדתינו במלואה ואף השית על ארגון עיר עמים הוצאות דבר שמעיד כאלף עדים על צדקת דברינו", ציין עו"ד רום.

"אנו מקווים שגם העותרים יחד עם כל עם ישראל יצטרפו אלינו וליותר ממאה אלף החוגגים שישתתפו בצעדה לחגוג את יום חגה של ירושלים", הוסיף עורך הדין.

"רצון לייצר השפלה כלפיי הערבים"