הצעדה המשותפת
הצעדה המשותפתצילום: הודיות

בכפר הנוער הודיות שבגליל התחתון חגגו בתהלוכה חגיגית את ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית. התהלוכה התקיימה ע"י תלמידי הכפר לצד לוחמים יהודים שלחמו כנגד הנאצים.

"בשבועות האחרונים הקדשנו זמן כדי ללמוד על תרומתם של היהודים בניצחון על גרמניה הנאצית. לא ידעתי שהיו 1.5 מיליון יהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה בצבאות של בעלות הברית וביחידת הפרטיזנים ומותכם כחצי מיליון יהודים שלחמו בצבא האדום. לצעוד עם הלוחמים שהכניעו את הנאצים, זה רגע מרגש ובעיקר סגירת מעגל", סיפר תלמיד כיתה י"ב שהשתתף בתהלוכה.

רומן, אחד הוטרנים שהשתתפו בתהלוכה, אשר לחם במסגרת הצבא האדום נגד הנאצים, סיפר לתלמידים "יש לנו ארץ נפלאה שזכינו לחיות בה. חשוב לי לומר לכם: הספקנו ב 71 שנים מה שמדינות לא הספיקו ב700 שנים. מדינת ישראל כיום מובילה בכל תחום. בני הנוער בישראל הם המנהיגים הבאים שיצטרכו להמשיך ולבנות את המדינה שאליה נולדו ואף פעם לא לשכוח את אלה שמסרו את נפשם ואלה שלחמו בנאצים, כדי לחיות חיים יהודיים במדינה משלנו"

"היום העברנו שיעור בהיסטוריה שהחניכים שלנו לא ישכחו הרבה זמן. זה לצד זה, צעדו החניכים שלנו לצד הלוחמים היהודיים שלחמו בנאצים. התלמידים שמעו מהלוחמים על החוויה להיות יהודי שלוחם בנאצים. אנו מדגישים בפני תלמידנו כל העת כי זכינו לחיות בארץ בטוחה, בזכות אותם אנשים שהקריבו עצמם למען העם היהודי", אמר אלי שטיין, מנהל כפר הנוער.