"לא מאמין באפשרות של ממשלת 60"ערוץ הכנסת

השר זאב אלקין התייחס בראיון לערוץ כנסת לביטול הגבלת מספר השרים, לניסיונות לחוקק מחדש את חוק החסינות הישן ולמשא ומתן הקואליציוני.

בשיחה עם טל שלו אמר השר אלקין כי ביטול הגבלת מספר השרים הוא התאמת למציאות בה יש להרכיב ממשלה עם שותפות לקואליציה וכי כל ממשלות ישראל לדורותיהן מנו יותר מ-18 שרים מלבד ממשלתו הראשונה של נתניהו.

בהמשך ציין אלקין כי הוא חלוק בדעתו על גדעון סער וכי הוא סבור שהחזרת חוק החסינות הישן הוא תיקון נצרך משום שחוק החסינות החדש הוא אות מתה, כלשונו.

בעניין המגעים להרכבת הממשלה הודה אלקין כי קיימים קשיים. על האפשרות להקמת ממשלת מיעוט הנשענת על 60 חברי כנסת ללא ישראל ביתנו אמר: "אני לא כל כך מאמין באפשרות של ממשלת 60 האם נצליח להרכיב ממשלה? אני מקווה שכן, זו התוצאה ההגיונית והרצויה.

''האם בוודאות זה יקרה? אני לא בטוח, כי אם אנשים ימשיכו להתנהג לא הגיוני, הם ישארו בצמרות העצים לשם הם טיפסו במהלך המשא ומתן עם דרישות שסותרות אחת את השניה".

אלקין הזהיר מאפשרות של בחירות חוזרות: "המצב הכללי הוא כזה שבהחלט יש סכנה שהמדינה תקלע למשהו הזוי - בחירות חוזרות עם שיתוק של עוד חצי שנה ועם עלויות מטורפות. כשכולם מבינים שפחות או יותר יובילו לאותם תוצאות. הדבר ההזוי הזה עוד אף פעם לא קרה במדינת ישראל אבל אם אנשים לא יתחילו להיות הגיוניים אז יכול להיות שזה יקרה בפעם הראשונה".