בלאט. ירד ליגה
בלאט. ירד ליגהצילום: רויטרס

כאוס ביוון, והפעם לא בגלל המצב הכלכלי במדינה. הכדורסל היווני בוער מתמיד ומספק שלל רגעי היסטוריה וכאוס מהגדולים ביותר שנראו בכדורסל האירופי כולו.

אחרי שהודיעה באופן רשמי על החרמת סדרת רבע גמר הפלייאוף נגד יריבתה המושבעת, פאנתינייקוס שהיה אמור להיפתח מחר באולמם הביתי של הירוקים מאתונה, ירדה אלופת אירופה לשעבר אולימפיאקוס לליגה השניה.

אלופת אירופה לשעבר, אולימפיאקוס, אותה מאמן המאמן הישראלי המצליח דייויד בלאט, ירדה אל הליגה השניה בשל עונש שהוטל עליה כמתחייב בחוק על ידי איגוד הכדורסל היווני ולמעשה כמו שזה נראה כרגע את העונה הבאה תחל אולימפיאקוס בליגה השניה ביוון.

הסיבה להחרמת סדרת רבע הגמר מול היריבה המרה פנאתינייקוס הגיעה בשל המשחק הסוער מול אותה הקבוצה בחודש פברואר האחרון, אז ירדה אולימפיאקוס מהפרקט בשלב חצי גמר הגביע לאחר החלטות שיפוט מגמתיות לטענתם לטובת היריבה הירוקה.

האדומים מפיראוס דרשו כי את המשחק הסוער ביותר בכדורסל היווני, הסופר-קלאסיקו שלהם, ישפטו שופטים שאינם יוונים ויובאו מחוץ לארץ במיוחד, ומרגע שדרישתם הזו נפסלה ונשללה לחלוטין, החליטו אצל אלופת אירופה לשעבר ללכת עד הסוף במאבק.

אחרי שגם החרימו את המשחק הביתי נגד הירוקים בליגה, בשבוע שעבר שוב התפוצצה אולימפיאקוס. הפעם היה זה בשל שיבוצו של השופט מאותו משחק גביע בחודש פברואר למשחקה מול פרומיתיאס. האדומים הודיעו כי יחרימו שוב משחק, הפעם מול יריבה שאינה פנאתינייקוס, על אף כל ההשלכות, וזו לא חזרה בך מכך עד שהשופט עצמו החליט על פרישה מהמשחק לאחר שאוהדי אולימפיאקוס הפגינו מול ביתו.

בעקבות אותם אירועים מחתה גם פנאתינייקוס והחרימה את משחקה מול קימי, ולשתי הקבוצות הורדו נקודות כעונש על מעשיהן.

העונש שהוטל על השתיים הביא אותם באירוניה גדולה להיפגש כבר בשלב רבע גמר הפלייאוף היווני, אותו כאמור הודיעה אולימפיאקוס כי תחרים בשל אי ציוות שופטים שאינם יוונים לסדרה שבדרך כלל מתקיימת רק בגמר.

בעקבות החלטתה של אולימפיאקוס, נענשה זו בהורדת ליגה ולמעשה דייויד בלאט המאמן הישראלי המצליח יורד אל הליגה השניה ביוון עם אלופת אירופה לשעבר, אחרי שהגיעה אליה בקול תרועה רמה עם הצלחות גדולות בכדורסל הטורקי, האירופי והעולמי כשאימן את קליבלנד קאבלירס מה-NBA. מליגת הכדורסל הטובה בעולם לליגה השניה ביוון. לא לזה קיווה בלאט.