מבקש היתר. נתניהו
מבקש היתר. נתניהוצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבוקר (שני) הודעה חריגה נגד התנהלותה של ועדת ההיתרים המסרבת לקיים דיון חוזר בבקשתו להסתייע בחבריו למימון הוצאותיו המשפטיות אם לא ימסור לוועדה הצהרת הון עד ליום שישי הקרוב.

"זכותו של ראש הממשלה להתגונן מכתב אישום שמטרתו להפיל ראש ממשלה ולהחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי", נמסר בהודעה מטעמו של נתניהו.

בהודעה נאמר עוד, "ועדת ההיתרים מונעת מראש הממשלה לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית, בניגוד לאנשי ציבור אחרים שקיבלו סיוע למימון הגנתם. כל מידע שנמסר לוועדה הודלף מייד באופן מגמתי ופוגעני תוך פגיעה אנושה בזכות לפרטיות שעומדת גם לראש הממשלה".

עוד נטען, "בלי הסיוע הזה אין לראש הממשלה יכולת להתגונן אל מול המשאבים העצומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה בהגשת כתב חשדות חסר בסיס וחסר תקדים נגדו".

הודעתו של נתניהו מגיעה לאחר שאמש הודיעה לו כאמור הוועדה כי אם לא ימסור הודעה מלאה על מצבת נכסיו תסרב הוועדה לדון מחדש בבקשתו לקבלת היתר למימון הוצאותיו המשפטיות.

נזכיר כי נתניהו מבקש לאפשר לו לקבל סיוע כספי מבן דודו ושותפו לשעבר לעסקים נתן מיליקובסקי ומאיל ההון ידידו ספנסר פטרידג' לטובת מימון הגנתו המשפטית. מאחר שעד כה נתניהו טרם קיבל היתר לכך, הוא טרם הסדיר את סוגיית שכר טרחתו מול מרבית עורכי דינו.