דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

המתיחות בין ארה"ב לאירן נמשכת, והלילה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בטוויטר איום כלפיי אירן: "אם אירן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף שלה".

האלוף (במיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי ועמית בכיר במכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים הסביר בראיון לאילה חסון ב-103FM את מדיניות אירן: "האירנים הם היוזמים. המתיחות נובעת מתגובה אירנית, מאוד מאוחרת, שנובעת ממצוקה על השינוי במדיניות האמריקאית וחידוש הסנקציות. האירנים מבינים שהאמריקאים לא הולכים לעצור, אלא ממשיכים בחיזוק הלחץ ובאירן בתחום הכלכלי זה מאוד מורגש".

לדבריו האירנים נוקטים במדיניות שמראה שהם לא מתכוונים להכנע ומנסה להראות לארה"ב שיש מחירים ללחץ המופעל עליה: "יהיה מחיר בזה שאי אפשר לנוע בחופשיות במיצרים ולכן הם תקפו ארבע ספינות ליד נמל פוג'יירה. תקפו מתקני נפט סעודיים על החוף. ועכשיו הם שיגרו קטיושות לעבר שגרירות ארה"ב בעירק", עמדירור מציין כי את כל הפעולות עשו שליחיהם של האירנים כדי לא לחשוף את האירנים אך לכל ברור מי היד שמאחורי הפעולות.

ד"ר מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, ציין כי ארה"ב מנסה מצד אחד להעביר מסר מאיים אך מצד שני לא להיגרר למלחמה משום שהציבור האמריקאי 'שבע' מלחמות במזרח התיכון.

עמדירור ציין כי האפשרות שישראל תותקף קיימת אך הסיכוי לא גבוה: "האירנים לא רוצים שהכל יידלק, אבל זה יכול לקרות זה לא בלתי ובנקודות מסוימות האירנים יכולים לקבל החלטה כזאת אם הם יחושו שזה יתרום למאבק שלהם מול ארה"ב".

"אנחנו נהיה בלחימה קשה מאוד מול חיזבאללה. אין לי ספק שנוכל להם אבל צריך להבין צריך להבין שמלחמה מול חיזבאללה זו מלחמה מאוד קשה", הוסיף האלוף במילואים עמידרור.