ולדימיר זלנסקי
ולדימיר זלנסקיצילום: רויטרס

נשיא אוקראינה החדש שואף לקחת דוגמא מישראל, לפחות בכל הנוגע לשמירה על האינטרסים הביטחוניים שלה.

במהלך נאום ההשבעה שלו בפרלמנט האוקראיני אמר נשיא אוקראינה הנכנס, וולודימיר זלנסקי בן ה-41, כי "אנחנו צריכים להיות כמו איסלנד בכדורגל, כמו ישראל בהגנה על המולדת, וכמו היפנים בטכנולוגיה".

לאחר מכן הוא עבר לשפה הרוסית וקרא לאחדות ופיוס בתוך אוקראינה. "אנחנו צריכים להיות כמו השוויצרים וללמוד לחיות אחד עם השני למרות השוני בינינו. המטרה העיקרית שלנו היא להביא להפסקת אש בעיר דונבס. במטרה לעצור את מותם של גיבורים נוספים שלנו, אני מוכן לעשות הכל. אני לא חוושש לקבל החלטות קשות, אני מוכן לאבד את הפופולריות שלי, ואם צריך – אני מוכן לאבד גם את המשרה שלי, על מנת להביא את השלום לאוקראינה".

זלנסקי הגיע לפרלמנט האוקראיני בשעה 10 בבוקר שעון אוקראינה, כאשר מחוץ לבניין המתינו לו אלפים ממעריציו. זלנסקי הוא קומיקאי יהודי שגילם דמות של אזרח אוקראיני שהופך לנשיא ונלחם בשחיתות באוקראינה. הוא אמר בנאום ההשבעה שלו כי מבחינתו "כל אזרחי אוקראינה הם הנשיאים יחד איתו" והבטיח להילחם בשחיתות באוקראינה, אחת הבעיות הקשות מהן סובלת המדינה.

זלנסקי עורר מספר סערות במהלך נאומו, כאשר קרא לפזר את הפרלמנט האוקראיני וללכת לבחירות בתוך חודשיים בלבד, וכן קרא להעביר חוק שיסיר את החסינות של חברי הפרלמנט על מנת שיתאפשר להעמיד לדין את מי שיואשם בשחיתות.