ח"כ קרן ברק
ח"כ קרן ברקצילום: ערוץ 7

חברת הכנסת החדשה מטעם סיעת הליכוד, קרן ברק, נשאה הערב (שני) את נאום הבכורה שלה מעל בימת הכנסת.

ח"כ ברק בחרה לפתוח את נאומה באזכור מעשה גבורתה של סבתה בשואה ולתקוף בנחרצות את החלטתו של ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, על אי השבת הרכוש שנגזל מיהודי פולין במלחמת העולם השנייה.

"דבריו של ראש ממשלת פולין נגעו בנקודה מאוד כואבת בהיסטוריה המשפחתית שלי", אמרה ח"כ ברק. "אני רוצה לנצל במה זו ולשאול אותך מר מורבייצקי, איך אתה מעז להצדיק את הלאמת הרכוש של היהודים שניספו ושל אלו שניצלו וברחו? אני לא כואבת את האובדן החומרי כמו את העוול שאתה ומפלגתך גורמים לזיכרון השואה. דווקא אתה צריך לגלות אומץ לב ולעמוד בפני הניאו נאצים באירופה ובפולין, שמנסים לשכתב את ההיסטוריה".

ח"כ ברק הוסיפה מעל בימת הכנסת כי "נכון שבין הפולנים ישנם גם חסידי אומות עולם שסיכנו את חייהם למען יהודים, אך היו גם כאלה ששיתפו פעולה עם הצורר הנאצי והעלו באש יהודים בעודם בחיים. ואילו אתה מר מורבייצקי העזת להגיד כי היו בשואה "פושעים יהודים" כפי שהיו "פושעים פולנים". הנאצים, רצו לרצוח יהודים. הפולנים שיתפו פעולה עם הנאצים כדי לרצוח יהודים. היהודים עשו כל מה שביכולתם בכדי להציל את חייהם מידי המרצחים. רכושם של היהודים הוא שלהם, אי החזרתו לא מהווה ניצחון להיטלר, אלא ניצחון לתאוות הבצע של מי שמחזיקים ברכוש שלא כדין".

בנוסף, ח"כ קרן ברק התייחסה בנאומה הראשון לערכים שלמענם תיאבק בכנסת ה-21 ביניהם העצמת נשים לשיוויון זכויות והזדמנויות, חינוך ילדים, חיזוק מעמדם של העסקים הקטנים ושיפור מערכת הבריאות.