ניקוי ספות
ניקוי ספותצילום: pixabay

ניקוי ספות ברמת גן הינו אחד השירותים הנדרשים על ידי כל בעלי בית. הסלון הוא אחד החדרים ה"ציבוריים" בבית ויש בו ריהוט מגוון הכולל, בין היתר, מערכות ישיבה. הן מתלכלכות מאוד מכתמי מזון ומשקה, בגלל שילדים קטנים קופצים עליהן עם רגליים מלוכלכות, מחיות מחמד, ובאופן כללי, מאבק ולכלוך החודרים לבית. ניתן לבצע ניקוי מקומי על יד תכשירים הנמכרים בשוק אבל כדי לקבל ניקוי יסודי יש צורך להזמין צוות ניקוי.

תהליך הניקוי מתחיל בשאיבת אבק יסודית המסלקת שאריות פירורים, בוץ יבש, עלים, אבק וכדומה. לאחר מכן, מתחיל הניקוי הרטוב. באמצעות מכונה מיוחדת מזריקים אל תוך הריפודים מים נקיים בהם מהולים חומרי ניקוי מיוחדים. החומרים מפרקים וממיסים את הלכלוך והוא נשאב חזרה עם המים אל מיכל אחר המצוי בתוך המכונה. ניתן לראות את ההבדל בין המים המלוכלכים המצויים במיכל לנקיים הנמצאים במיכל הסמוך. זאת עדות לכך שפעולת הניקוי מצליחה.

במידת הצורך, חוזרים על הפעולה שנית, ואם יש כתמים עקשניים הרי שמסירים אותם על ידי שפשוף המקום בעזרת מברשת בעלת שערות רכות. לאחר סיום הפעולה משאירים את הריפודים לייבוש. בימי חורף ניתן להיעזר במאווררים ובמייבשים מתאימים לזירוז הייבוש. קיימים בדי ריפוד שונים וביניהם: בדי כותנה, בדים סינטטים, עור לסוגיו ועוד. צוות המנקים מבצע ניקוי המותאם לסוג הריפוד הקיים ואין חשש לפגיעה בו. יחד עם זאת, חשוב לציין כי כתמי שמן ואחרים הנספגים בסיבי בד לא תמיד נעלמים.

ניקוי ספות ברמת גן ובסביבותיה מתבצע לאורך כך ימות השנה על פי הזמנה מסודרת או פתאומית עקב תקלה לא צפויה. מומלץ לבצע ניקוי ספות תקופתי של פעם בשנה על מנת לשמור על הריפוד ורעננותו. יש צורך להיערך לקראת כל ניקוי. במהלך העבודה עושים שימוש במים רבים. יש לפנות מהסלון או מהחדר בו ממוקמות הספות את כל הפריטים המיותרים והרגישים על מנת שיהיה מרווח וכדי שהם עצמם לא ייפגעו מהמים.