10 שנים של העצמה אימהית-יהודית

כאלף איש הגיעו אמש (ב׳) לאולם "קדמא" בנווה אילן לחגיגות ציון עשור ארגון Momentum (לשעבר JWRP- Jewish Women’s Renaissance Project), שהוקם לפני עשור במטרה להעצים אמהות יהודיות ברחבי העולם.

בין המשתתפים באירוע - מאות נשים מרחבי העולם שהגיעו להשתתף במסעות הארגון בישראל, כלת פרס ישראל מרים פרץ, ליהיא לפיד, להקת שלווה ועוד רבים.

פרויקט הדגל של הארגון הוא תוכנית Momentum, אשר נעשית בשיתוף עם משרד התפוצות ומשרד ראש הממשלה. התוכנית נמשכת כשנה, ושיאה במסע משנה חיים בן שמונה ימים בישראל, בו מסיירות האמהות ברחבי הארץ וחוות התנסויות המלמדות על ההיסטוריה והמורשת היהודית. עד כה, ביקרו במסגרת משלחות אלה כ-20,000 נשים מ-29 מדינות שונות.

עם התפתחותו של הארגון והשפעתו הנרחבת, הוקמה בשנת 2017 המועצה הציבורית של הארגון בישראל, המורכבת מנשים ישראליות ממגוון רקעים שונים, שהתאחדו יחד למען "אחדות ולא אחידות" בארץ ובעולם. בין חברות המועצה ניתן למנות את מרים פרץ, ליהיא לפיד, רחלי פרנקל, עדי אלטשולר, רבקה כרמי, אורנה הוזמן בכור ועוד.

"כאשר סיפרו לי על הרעיון של להביא אמהות יהודיות מכל העולם יחד לישראל, הבנתי שאני רוצה להיות חלק מזה. התאהבתי ברעיון שאומר שכאשר משפיעים על אמא, משפיעים על משפחתה, ובסופו של דבר על העולם״, אמרה ליהיא לפיד. "בתי, שכיום בת 22 ועם אוטיזם לימדה אותי שהמשמעות שלנו בעולם היא לאהוב. זה לא משנה מאיפה אנחנו או אם אנחנו אורתודוקסים או רפורמים – העיקר שאנחנו אוהבים את הילדים שלנו ומביאים אהבה לעולם. זה הכוח הכי חזק שיש", הוסיפה.

"כאשר הגיעו לבשר לי על מותו של בני השני, אלירז ז״ל, הבנתי שאני לא יכולה לשנות את המצב, אני לא יכולה להחזיר את הילדים שלי או את בעלי – אבל אני כן יכולה לבחור כיצד אמשיך לפגוש אותם בכך שאהיה חלק מהעם המדהים שבו אני חיה״, סיפרה מרים פרץ.

"ולכן, בכל פעם שאני מגיעה לדבר עם הנשים של 'מומנטום' בהר הרצל, זה המומנטום של חיי. אני מרגישה כיצד כולנו אחיות. כולנו אמהות. כולנו חלק מעם ישראל. לא משנה מאיפה הן בעולם, אני מרגישה שהן איתי ואני איתן. אני מאמינה שמטרת הנשים כיום היא לייצר קול חדש סביב העולם. כזה של אהבה, הכלה, קבלה, ושונות. רק כך אנחנו יכולות להיות הכוח המאחד של כל ישראל, ולשנות את העולם", הוסיפה.

במסגרת ציון עשור לפעילותו, השיק הארגון בימים אלו אתר ולוגו חדשים, שיעזרו להנגיש את עשייתו ופעילותו לאמהות השונות. "התחלנו כ-8 נשים, והיום אנחנו 18,000", אמרה לורי פלטניק, מייסדת הארגון, "בזכות הנדיבות והתמיכה של כל כך הרבה נשים מדהימות, אנחנו מצליחים לגדול ולהשפיע על אלפי אמהות מידי שנה ולשנות את העולם – בדיוק כפי ששמנו לעצמנו למטרה לפני עשור".