המשנה ליועמ"ש: אנחנו חוטפים מימין ומשמאל

עורך הדין רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, התייחס היום (שלישי) לחקירות ראש הממשלה נתניהו ואמר כי ההחלטות שמקבל היועמ"ש מתקבלות אך ורק על בסיס העובדות שמונחות לפניו.

"לומר שהיועץ המשפטי לממשלה רודף את ראש הממשלה? אני דוחה מכל וכל. אנחנו חוטפים גם מימין וגם משמאל. גם אלה וגם אלה אמירות חסרות בסיס.

''החלטות היועץ המשפטי לממשלה מתקבלות על סמך עמדתו המקצועית ומה שמונח בפניו. אני לא זוכר מקרה שדנים בוועדה בכנסת אם יש ראיות או לא ראיות", אמר ניזרי.

המשנה ליועמ"ש התייחס להצעת החוק שמבקשת לבטל את המגבלה על מספר שרי הממשלה שניתן למנות, ואמר כי ''לא כל מה שלא מריח טוב ציבורית אינו כשר משפטית. למרות הקשיים לא חשבנו שיש מניעה משפטית. הצעת החוק לא עוסקת ביחסי מערכות שלטון ואין שום מקום בתורה שכתוב בו כמה שרים ראוי שיהיו.

''בנוסף, המציאות היא ש-71 שנים למעט בממשלתו הראשונה של נתניהו בשנים 99-96, לא הייתה מגבלה כזו. התיקון אינו משנה מצב קיים או זכות נורמטיבית. לממשלה אמרתי 'אל תעשו ישראבלוף' כי אם החוק תוקן ב-2014 ונדחה תוקפו בכנסת ה-20, אם כל פעם יחזרו ויציעו הוראת שעה זה ישראבלוף ועדיף לחוקק קבע ולהתמודד עם הביקורת הציבורית.

''להצעת החוק כפי שהיא אין עלות תקציבית", ציין נזרי. ''הממשלה ביקשה לשנות גם את החוק הנורבגי ואת זאת אמרנו שאין לחוקק כעת כי התיקון רלוונטי לממשלה שטרם קמה".