התערב או לא? יאיר נתניהו
התערב או לא? יאיר נתניהוצילום: FLASH90

על רקע הדיווחים לפיהם מועמדותה של עו"ד מיכל רוזנבוים לתפקיד מבקר המדינה הוסרה ברגע האחרון בהשפעת בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, מבהירה רוזנבוים כי לא היו דברים מעולם.

תחילה סיפרה על ההחלטה שלא להציג מועמדות. "בימים האחרונים קיבלתי שורה של פניות, שהפכו במהרה ליוזמה רחבה של חברי כנסת ממספר סיעות, למנות אותי כמבקרת המדינה הבאה. אכן, שקלתי את העניין בכובד ראש, אך אתמול בערב הגעתי לכלל מסקנה שלעת הזו לא אתמודד על התפקיד החשוב. אני מודה לכל מי מאותם רבים שפנו אליי ושומרת לעצמי את הזכות לשוב וליטול על עצמי שליחות לאומית מסוג זה בעתיד".

בהמשך הדפה את השמועות אודות התערבות יאיר נתניהו. "לצד זאת אני ערה לשמועות לגבי התערבותו לכאורה של יאיר נתניהו, ולראשונה חווה בעצמי את ההתעסקות הזו. אני לא מכירה את יאיר נתניהו, מעולם לא פגשתיו, ורוצה לומר לכם בוודאות שלא היה ולא נברא, סתם מדביקים לו התערבות וחצי שמועה.

"אני חושבת שנעשה כאן תהליך נכון, לגמרי מכבדת את החלטת ראש הממשלה ששקל בכובד ראש ובאחריות הנדרשת את המינוי, סבורה שהבחירה במתניהו אנגלמן היא בחירה מצוינת באיש מאוד ראוי, וחוזרת בחדווה לענייני משרד עריכת הדין שלי", ציינה.

נציין כי אמש, כעשרים דקות לפני סיום המועד להצבת מועמדות לתפקיד מבקר המדינה, הסירה הקואליציה את תמיכתה מעורכת הדין מיכל רוזנבוים לתפקיד מבקרת המדינה, והחליטה לקדם את מועמדותו של רו"ח מתניהו אנגלמן.

לטענת הפעיל והעיתונאי אלדד יניב, הסיבה לשינוי נובעת מכך שאמש נחשף בטוויטר כי רוזנבוים היא חברתו.