תוקפת. רגב
תוקפת. רגבצילום: חזקי ברוך

שרת התרבות מירי רגב תוקפת אחר הצהריים (שלישי) את חברי פורום ''מפקדים למען ביטחון ישראל'', בעקבות המכתב בו הם מזהירים כי החלת הריבונות על יהודה ושומרון תסכן את ביטחון מדינת ישראל.

"'בכירי מערכת הביטחון לשעבר', שם קוד למה בדיוק? גם הם לא יכולים לשנות את העובדה שיהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ויש לנו זכות מלאה עליהם. הגיע זמן החלת ריבונות ואני מאמינה שבקדנציה הזו זה יקרה בעזרת השם", צייצה רגב.

על המכתב שפורסם בחדשות 12 חתומים 200 אנשי ביטחון לשעבר, בהם חברי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" ובכירים ששירתו בצה"ל בשב"כ, במוסד ובמשטרה. לטענתם, סיפוח היישובים הישראלים יוביל להפסקת התיאום הביטחוני מצד הרשות הפלסטינית, והוואקום הביטחוני שייווצר יתמלא בידי החמאס וגורמי טרור חמושים אחרים.

"החלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון - כולם או חלקם - שלא במסגרת הסדר מדיני, תוביל לתגובת שרשרת שתפגע קשות בביטחון המדינה, בכלכלתה ובמעמדה האזורי והבינלאומי", כתבו הבכירים. עוד הדגישו כי "סיפוח ללא הסכם מסכן את ביטחון ישראל ואת חיי התושבים".

"מבקשים להתריע מבעוד מועד כי מה שיחל בהחלת ריבונות על שטח מוגבל יידרדר בהכרח לסיפוח מלא של יהודה ושומרון, על מיליוני התושבים הפלסטינים", כתבו אנשי הביטחון.