בקרוב בבירה - סקייטרים
בקרוב בבירה - סקייטריםצילום: נעם ריבקין, יח"צ

סצנת הסקייטבורד בישראל פורסת כנפיים ושואפת רחוק, כשהשבוע תגיע לאחד מאירועי השיא שלה עם "אליפות ירושלים" בסקייטבורד.

הענף שנכלל תחת קטגוריית ספורט, נכנס למשחקים האולימפיים ובעמותת 'We Skate' שהוקמה על-ידי סקייטרים לקידום ועידוד תרבות הסקייטבורד בישראל, חולמים על נציג ישראלי באולימפיאדת טוקיו 2020 שתתקיים בעוד שנה.

העמותה עובדת למען פיתוח סצינת הסקייטבורד תוך שימור וחיזוק תרבות ענף הספורט המתפתח ופיתוח קהילת הסקייטרים בארץ ורואה בסקייטבורד ספורט, אמנות ודרך חיים - פעילות שמחזקת את הקבוצה בה היא פועלת ואת הפרטים בתוך הקבוצה, ומאפשרת ביטוי עצמי לכל אחד מאיתנו והתקדמות לפי רמתו.

בתוך העמותה פועלת קבוצת 'JSG' המהווה בית לקהילת הסקייטריות בישראל. מטרתה של זו היא לעורר את המודעות לקהילת הסקייטבורד, לחשוף עוד נשים לתחום ולהעניק להן תחושת מסוגלות, חופש, שייכות ובטחון עצמי - ויחד עם זאת לעלות את הרמה המקצועית בסקייט.

הקבוצה חוצה גבולות - דתות, דעות, גיל ואמונות ומפתחת ומעצימה את הסצינה דרך חניכה, אירועים, אופנה וחשיפה מתמדת של הנשים הצעירות ברשתות החברתיות.

כאמור, ביום חמישי הקרוב יגיעו אלה לבירה לתחרות נושאת הפרסים שתתקיים לראשונה בירושלים ותארח מעל ל-100 סקייטרים, מהטובים בארץ, כאשר הזוכה בפרס הראשון יזכה למימון השתתפות בתחרות הסקייטבורד הבינלאומית Mystic Sk8 Cup שתערך בפראג שבצ'כיה.

התחרות נועדה, בין היתר, לקדם את הנשים בסצינת הסקייטבורד ולעלות את הרמה המקצועית של ענף הסקייטבורד בארץ. בנוסף בתחרות יושם דגש מיוחד על מקצה הנשים ויחולקו פרסים שווים בערכם לנשים ולגברים - מה שלא תמיד קורה בענפי ספורט אחרים.

את התחרות ישפוט צוות שופטים ישראלי בליווי שופט בינלאומי מצ'כיה, וזו תשודר בלייב ברשתות החברתיות ותתאפשר השתתפות פעילה של הקהל בדירוג הסקייטרים, באמצעות האפליקציה The Boardr.

אורחי ומשתתפי התחרות יזכו להנות מחוויה מלאה שתכלול גם מוזיקה טובה ושלל מהלכים מרהיבים של הסקייטרים הטובים בארץ.

קיומה של התחרות השנה בבירה מצטרף לשלל אירועי ספורט גדולים ובינלאומים שמתקיימים בירושלים, זאת הודות לתמיכת עיריית ירושלים ובחסות ספונסרים מקומיים ובינלאומיים - NIKE SB, ספרייט זירו, הבית הצ'כי ירושלים, חברת התעופה סמרט ווינגז ומותגי הסקייט המקומיים.

התחרות עצמה תתקיים בחופשת ל"ג בעומר, 23.5.2019, החל משעה 13:00 וטקס חלוקת הפרסים צפויה לשעה 20:00 בסקייטפארק גן הפעמון בירושלים.

למידע נוסף: Jerusalemskatergirls.com