צפו: ספר תורה לזכר שלושת הנערים

לקראת יום השנה החמישי לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, נערך טקס הכנסת ספר תורה לזכרם בישיבת מקור חיים בה למדו שניים מהם.

בהכנסת ספר התורה היו שותפים בין היתר אנשי ישיבת פלטבוש וקהילת פלטבוש שתרמו את הספר, הקהילה החלאבית בניו יורק וכוכב הזמר החסידי יעקב שוואקי שאף כתב שיר מיוחד לזכרם של הנערים: "האחדות שהם הביאו לעם ישראל גרמו לכך שאכתוב שיר ושרנו אותו הלילה לכבוד המשפחה ולעילוי נשמת הקדושים" סיפר שוואקי, "פגשתי הרבה את האימהות והן רצו בזה כדי להמשיך את האחדות של עם ישראל ולעילוי נשמת הילדים שלהם, אז אמרתי לעצמי שהלב פה".

הקשר בין יהדות התפוצות לבין משפחות הנערים אינו דבר חדש. יהדות התפוצות לקחה חלק פעיל בתקופת החיפושים ולאחר מציאתם של שלושת הנערים, והמשפחות העידו על תמיכתם הרבה של יהודי התפוצות במהלך התקופה הקשה שעברו.

"זו תחושה של זכות מאוד גדולה. הרבה אנשים היו רוצים שיהיה ספר תורה על שמם ואנחנו זכינו כבר לכמה ספרים על שמם של שלושת הנערים ככלל, ועל שם גיל-עד בפרט, כל ספר יש לו את המשמעות שלו ואת המקום שלו ואנחנו מאוד מתרגשים", סיפרה בת-גלים שער, "האירוע הזה מחזיר אותנו לחיבור הזה, לאכפתיות, לביחד כאשר עם ישראל מזכיר לנו מדי פעם כמה הוא עוטף אותנו ואנחנו בהחלט מתרגשים ומתחזקים מזה. זה היה מעמד מיוחד מאוד ואנחנו משתדלים לשמור על הביחד הזה כי הוא של כולנו".

כאמור, החיבור בין יהדות התפוצות למשפחות נמשך גם בימים אלו. אופיר ובת-גלים שער יזמו לאחרונה פרויקט בשיתוף ארגונים רבים שמטרתו חיבור ישראל עם יהדות התפוצות. באמצעות מיזם הנקרא Gcc נקראו ישראלים ויהודי התפוצות להשתתף בתחרות נושאת פרסים ולהציע רעיון שיחבר בין חלקי העם בארץ ובחו"ל.

מאות רבות של רעיונות הוצאו ושלושה רעיונות נבחרים צפויים להגיע לחבר שופטים מיוחד שיחד עם הציבור יצביעו בתאריכים י"ג-י"ז סיון, ה16-20 ביוני, בהצבעה ציבורית פתוחה, בשיטת הארוויזיון, ויבחרו את הרעיון המנצח שיזכה במענק כספי של 10,000 דולר את הוגה הרעיון.

"אנחנו אחים, בני עם אחד, ויהדות התפוצות הם החלק השני שלנו. מיזם Gcc הוא רק חלק מתוך שורת מיזמים שאנחנו מובילים שמטרתם חיבור בין חלקי העם מתוך הרצון לחזק את האחדות של עם ישראל. אנו מזמינים את הציבור להיות שותפים בבחירת המיזם", מוסיפה בת-גלים שער.