הרב פרץ
הרב פרץצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

המשא ומתן הקואליציוני בין איחוד מפלגות הימין למפלגת הליכוד לא מתקדם, וברשימה הדתית טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שומר את המו''מ עימם לסוף כפי שהוא נוהג בכל מערכת בחירות.

בשבוע הנוכחי נערכו שלוש פגישות עם אנשי יהדות התורה בעוד שעם איחוד מפלגות הימין לא נערכה פגישה מאז יום רביעי שעבר. בינתיים גם לא נקבעה פגישה נוספת.

גורמים באיחוד הימין אמרו לעיתון ישראל היום "כרגיל, נתניהו מחבק את הציונות הדתית במערכת הבחירות, אבל משאיר אותה לסוף במשא ומתן".

נזכיר כי נתניהו סירב לכתוב בקווי היסוד של הממשלה כי הוא מתנגד לכל נסיגה. באיחוד הימין גם דורשים הצעת מחליטים למניעת השתלטות של הפלשתינים על שטחי C וגם מבקשים להעביר את "חוק ההסדרה ‭ "2‬שיסדיר מעמד של יישובים שלא הוסדרו. לפי שעה נתניהו מסרב.

"כעסו עלינו שדיברנו פומבית על הדרישות שלנו, אבל על מה מדברים השותפים האחרים? ליברמן עשה מסיבת עיתונאים וממשיכים לדבר איתו כרגיל. ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר שאין לו בעיה עם בחירות חדשות. מישהו ניתק איתו מגע? אנשי הליכוד רוצים לחכות לשעה האחרונה? לבריאות", אמרו גורמים באיחוד הימין.

''אנחנו לא נמצמץ. יש לנו דרישות הגיוניות", הוסיפו הגורמים. ''ליברמן עם חמישה מנדטים נשאר בביטחון, כחלון ירד במספר המנדטים ונשאר באוצר. למה אנחנו צריכים להיות הבנים החורגים שאותנו דופקים? זה זלזול לא מתקבל על הדעת".

"לפני שלושה שבועות הבענו נכונות ורצון להיות הראשונים שחותמים. נראה לנו לא הגיוני שלא מדברים כשנשארו בסך הכל כמה ימים לסיום המו"מ. מקווים שלא מדובר בתרגיל שיגרום להפעיל עלינו לחץ. כי לא נמצמץ".