איגוד המרכזים לזהות יהודית
איגוד המרכזים לזהות יהודיתצילום: זהות

תקופה זו של אחרי יום העצמאות ולפני שבועות מסמלת את סוף השנה לשמיניסטיות.

כיתות הלימוד למעשה כמעט וריקות, הבנות מגיעות רק לבגרויות השונות וכמעט ולא ניתן למצוא אותן בין כתלי בית הספר.

נראה שנושא בחירת מקום השירות לשנה הבאה, הסיור בו והשיבוץ, מה שהעסיק את הבנות עד מאוד לפני כמה חודשים, ירד מהפרק והשמיניסטיות כבר עברו לשלב הבא.

האם ייתכן כי כולן כבר מסודרות לשנה הבאה?

יצאנו לבדוק את השטח בתיכונים ובאולפנות השונות. נוכחנו לדעת כי יש מספר לא מבוטל של בנות שעדיין מחפשות את המקום המתאים להן ביותר, עדיין מסיירות במקומות שירות שונים ועדיין מתלבטות.

"על אף שאלו ימי סוף השנה, תלמידות רבות שלי עדיין מבררות היכן יהיה המקום הנכון להן ביותר לתרום בו לעם ישראל" אמרה אחת המחנכות באולפנה גדולה במרכז הארץ. "ולמרות שאלו ימי בחינות, הן עדיין נוסעות למקומות שונים ברחבי הארץ על מנת לסגור שירות שיהיה מתאים להן בשנה הבאה".

האם יש עדיין תקנים פנויים בהם ניתן להשתבץ?

ישראל בן פזי מנכ"ל 'זהות' (איגוד המרכזים לזהות יהודית), סיפר על מצב התקנים במרכזי זהות השונים: "רוב התקנים של מרכזי זהות אכן אוישו עוד מתקופת הסיירות הראשונה אבל בהחלט יש עדיין תקנים אחרונים שמחכים למתאימות ביותר שיבואו ויאיישו אותן".

בן פזי הוסיף, "מכיוון שמדובר בתפקיד בעל שליחות עליונה, רב מעלה בחשיבותו, אנו בוחרים רק את הטובות ביותר ולכן עדיין נותרו מס' תקנים שבנות יכולות לאייש. נשמח לראות עוד בנות מצטרפות למשפחה שלנו בשנת הלימודים תש"פ".

נעמה תמיר, רכזת השיבוץ והגיוס במרכזי זהות, הסבירה איך מתנהל תהליך הגיוס כעת. "נשמח לראות עוד בנות מצטרפות אלינו לשליחות החשובה בזהות. פתחנו יום מיונים נוסף בסוף מאי במיוחד עבור הבנות הללו שעדיין מתלבטות ושעדיין לא מצאו את מקומן. כל אחת שמתלבטת מוזמנת לפנות אלי באופן אישי לברר היכן עדיין יש מקום שעשוי להתאים לה. בנוסף, באתר שלנו מופיעים פרטים על כל המרכזים השונים, על השונות שבהם ועל סוג העבודה בהם כולל פרטי קשר עם כל מרכז ומרכז".

תמיר הוסיפה, "אחת השמינסטיות שפגשנו השבוע אמרה לנו שיש אווירה של לחץ, כאילו כבר אין מקומות לשרת בהם וכל המקומות הטובים כבר תפוסים. אז בדיוק עבורה ועבור כל המתלבטות חשוב לנו לומר שיש עדיין מקומות שירות פנויים, ומקומות טובים ומצוינים שרק מחכים לכן, השליחות הבאות של עם ישראל".