להתכונן ללידה. אילוסטרציה
להתכונן ללידה. אילוסטרציהצילום: iStock

9 חודשים הם בדיוק פרק הזמן שאותו אתם צריכים כדי לבחור שם, לסדר תיק, לעבור קורס, לרכוש ציוד ולעצב את החדר הכי חשוב בבית. מבולבלים? הנה המדריך שיכין אתכם לתינוק.

הורים שמצפים לתינוק לומדים להעריך את תקופת ההיריון. מלבד העובדה שהיא עוזרת להם להתרגל לרעיון, במהלך 9 חודשים יש מספיק זמן לבצע את ההכנות הקטנות שעושות הבדל גדול בימים ובחודשים הראשונים. מצד שני, זו תקופה שמתאפיינת בהתרגשות עצומה ולכן רבים מוצאים את עצמם מבולבלים.

אז מה עושים? הנה 5 דברים שכדאי לעשות כבר מעכשיו כדי להתכונן לבייבי החדש:

1. בחירת שם

העולם מתחלק לשניים – אלו שידעו איך הם יקראו לילד שלהם מהיום שבו הם בעצמם נולדו, ואלו שמחכים עם ההחלטה עד הרגע האחרון.

מצד שני, ברור שיש הבדל בין בחירת שמות לבנות ולבנים ותמיד כדאי לקחת בחשבון גם את העדפות בני הזוג. הפתרון הוא להשקיע קצת זמן ומחשבה בהשוואה בין שמות, לשמור על ראש פתוח לרעיונות חדשים ולהציב את שלום הבית בראש סדר העדיפויות.

2. קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה עוזר לגברים ונשים בכל הגילאים. מטרת הקורס היא להכיר עבורם את בית החולים ואת מהלך הלידה, לתת להם הזדמנות לשאול שאלות ולאפשר להם להחליף חוויות עם הורים אחרים. בין אם אתם הורים טריים או שכבר עברתם את זה, קורס הכנה ללידה הוא בהחלט משהו ששווה להשקיע בו את הזמן הנדרש.

3 סידור תיק לחדר לידה

התיק שאיתו אימהות בהריון מגיעות לחדר לידה משפיע באופן מהותי על החוויה שלהן. הדרך לסדר את התיק היא קודם כל להכניס אליו ציוד אישי והיגייני, להמשיך עם ציוד שמומלץ על ידי חברות ומשפחה ולסיים עם רשימת החפצים שעליה הסבירו לכם בבית החולים. חוץ מזה, קחו בחשבון שבמהלך קורס ההכנה ללידה כבר ישקיעו לפחות שיעור אחד בנושא של התיק אז כדאי שתקשיבו היטב להנחיות.

4. קניות לבית

את רשימת הקניות לתינוק צריך לחלק לקטגוריות ולאחר מכן לסמן וי ליד כל מוצר שקניתם. בקטגוריית ההיגיינה למשל אתם צריכים לשים לב בעיקר לשמפו, מגבות, חיתולים במידת ניובורן, מגבונים ומשחת החתלה, בעוד עבור היציאה מבית החולים ולאחר מכן מהבית אתם חייבים מושב בטיחות לרכב ועגלה. בין לבין, אל תשכחו לקנות מדחום, אלכוהול וצמר גפן לחיטוי, אבקת כביסה ומרכך מיוחדים לתינוקות וכמובן מוצצים, בגדים ומשחקים.

5. עיצוב חדר השינה

אחד השלבים המרגשים בתהליך ההכנה ללידה הוא עיצוב החדר המיועד. כאן אפשרויות נעות בין לינה משותפת עם התינוק באותו חדר, לבין הקצאת חדר נפרד רק עבורו. בדקו מה רלוונטי עבורכם לפי המידות של הבית ואל תתביישו להתייעץ עם הורים מנוסים שיכולים לתת לכם פרספקטיבה אובייקטיבית וחיצונית.