מתרגש וחושש
מתרגש וחוששצילום: דובר צה''ל

צוערים יקרים,

המסע שלי ממשיך מכאן לעבר פיקוד על אוגדה בצה"ל. אני מתרגש וחושש מהתפקיד הגדול, בדיוק כפי שהתרגשתי בסיום בה"ד 1 כצוער, בטרם קיבלתי את הפיקוד על צוות חניכים בשייטת.

בכל זאת, מכיוון שכבר הלכתי כמה קילומטרים במסע הזה, אאחל לכם כמה מהדברים שלמדתי לאורך הדרך וכאן, במקום הזה.

גור שרייבמן
גור שרייבמןצילום: דובר צה''ל

בצעירותי, לימדו אותי ש"גם וגם" זה מגמגם - אך עם השנים למדתי שהחיים אינם שחור ולבן ומלאכת הפיקוד היא לעולם "גם וגם". ניהול מתמיד של לקחים.

גם להיות דבק במשימה שהרי "דבקות במשימה היא ערך ראשון בין שווים", וגם לדעת מתי לעצור כי "באימונים ערך חיי האדם גובר על דבקות במשימה".

גם להיות קצין ממושמע ומדויק שהרי "המשמעת היא הערך האחרון ברוח צה"ל כל עוד היא מתקיימת במלואה", וגם להיות קצין יוזם, נועז ויצירתי שהרי "עדיף קצין שמבקש סליחה מקצין שמבקש רשות".

גם להיות הישגי ותחרותי ולשאוף תמיד לניצחון, ולהבין כי הרעות ואחוות הלוחמים אינן רק נחלת שדה הקרב כי "למפקד מחלקה טוב יש את המחלקה הכי טובה בפלוגה - ולמפקד מחלקה מצוין יש את הפלוגה הכי טובה בגדוד".

גם להכיר את רזי הטכנולוגיה, את יכולות השו"ב והקשר, את מכשירי האיכון והניווט המתקדמים וגם לשלוט ביכולות הבסיס של ניווט ושדאות, ולדעת למצוא את כוכב הצפון בלילה ולנצח מפה 1:50000 ולאמוד טווח עם המשקפת.

גם לכבד את הפקודות ולהבין את חשיבות קיומן, וגם לעולם לא להפסיק לפעול בהיגיון בריא ולחשוב וליזום שכן "אם כל אחד עושה בדיוק את מה שהוא צריך - כולנו ניכשל על פי הספר".

גם להיות קצין פסיכולוג וגם קצת מש"ק חינוך, גם להיות טכנולוג ואיש שטח, גם לדמיין את העתיד וגם לדעת היסטוריה, וגם אבא וגם אימא - וה"גם וגם" הזה בסוף אינו מגמגם, הוא מפקד.

צוערים יקרים, תודה לכם שנבחרתם מבין השורות והתנדבתם לשאת בעול האחריות. נהלו את המתחים במסע שלכם איש-איש לפי הגיונו הבריא, ערכיו ואופיו.

זכרו שגורל המערכה בידיכם, אהבו את אנשיכם והיו ראויים להם. קבלו את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון. צאו לשלום ושובו בשלום.

שלכם,

תא"ל גור שרייבמן