מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו השתתף הלילה (חמישי) באירוע של השגרירות הישראלית בוושינגטון לציון יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל.

"ישראל התפתחה לדוגמה ומעוררת השראה לאומה חופשית, דמוקרטית ומשגשגת", אמר פומפאו, שהזכיר את ביקורו בישראל בחודש מרץ האחרון והוסיף: "פגשתי האנשים מדהימים, אחד מהם הוא ראש הממשלה שלכם בישראל. היתה לי הזדמנות לבקר איתן בכותל המערבי".

"היה לי כבוד גדול להגיע למקום המיוחד הזה ביום שבו הנשיא טראמפ הכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. זה היה מדהים להיות שם כאמריקאי הבכיר הראשון שהלך לכותל המערבי לצד ראש ממשלה ישראלי ", דברי מזכיר המדינה.

"חיזקנו את ביטחון ישראל, הפעלנו לחץ על איראן, הכרזנו על הגולן כחלק מישראל והעברנו את השגרירות לירושלים. נמשיך להילחם נגד פגיעה בישראל בכל מקום", הדגיש פומפאו.

בהתייחסו למאבק באנטישמיות, אמר פומפאו כי "אנחנו תמשיך להלחם נגד אנטישמיות, בעיה המתרחבת בעולם, כולל, לצערי, כאן בארצות הברית".

מזכיר המדינה התייחס גם לתוכנית השלום של הממשל ואמר: "לבית הלבן יש חזון לשלום בין ישראל לפלסטינים, אותו נחשוף בקיף הקרוב. הוא מציע הזדמנות, אך לא התחייבות, שיהיה עתיד יותר בהיר לעם הפלסטיני".