אליקים רובינשטיין
אליקים רובינשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

שופט בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, תוקף את העובדה שמבקר המדינה הבא לא יהיה שופט בדימוס, בניגוד לארבעת מבקרי המדינה האחרונים.

בראיון לרשת ב' הבוקר (חמישי) טען רובינשטיין כי ראוי היה למנות גם הפעם שופט למבקר המדינה, "זה הוכח כדבר ראוי. היו פה מבקרים במשך 30 שנה שהיו שופטים ועשו טוב למדינה. שופט מביא סוג של אובייקטיביות, וראייה כוללת. הדבר הזה הוכח בקרב כל המבקרים שהיו".

"בוודאי יש כאן רצון לפגוע ברעיון של שופט בתפקיד הזה, כי את זה אמרו מפורשות. האמירות האלה מצערות אותי. לומר ששופט הוא פסול? מה? זה נשמע לכם נכון?", הוסיף.

הדברים נאמרים על רקע העובדה שהן מועמד הקואליציה לתפקיד המבקר, מתניהו אנגלמן, והן מועמד האופוזיציה אלוף (מיל') גיורא רום אינם שופטים בדימוס, וזאת לאחר שבמשך למעלה מ-30 שנה כיהנו רק שופטים בדימוס בתפקיד מבקר המדינה.

קודם לכן תקף רובינשטיין את דברי ח"כ מיקי זוהר הבוקר בהם הסביר את הצורך בחוק החסינות, "יש אין ספור דוגמאות של אנשי ציבור שהיו מטרות בגלל עמדות שלהם כמו קהלני, כמו רפול וכמו נאמן, וכבר עכשיו אנחנו רואים שגם רה"מ הוא סוג של מטרה, ולכן החוק הזה חשוב לחברי הכנסת"

בתגובה אמר השופט בדימוס רובינשטיין, "ח"כ זוהר אומר דברים איומים, היו לי ויכוחים עם המשטרה ועם הפרקליטות, אבל המערכות האלה ביסודן הגונות".